گزارش العالم از دستاوردهای سفر امیرعبداللهیان به ژنو + فیلم

پنج‌شنبه 25 آبان 1402 - 13:10

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر به ژنو با شرکت در نشست های شورای حقوق بشر برای توقف خونریزی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه و ارسال کمک های بشردوستانه به رایزنی های فشرده در این زمینه مبادرت کرد.

العالم - ایران
به گزارش خبرنگار اعزامی شبکه خبری العالم،‌ این سفر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بخشی از کوشش ها و رایزنی های هفته های اخیر وی در سطح جهان برای تقویت تلاش های دیپلماتیک جهت توقف تجاوزگری رژیم اسرائیل علیه نوار غزه و ارسال کمک های انسانی برای ساکنان بی دفاع این منطقه بود.

امیر عبداللهیان در دفتر سازمان ملل در ژنو راههای توقف ماشین کشتار رژیم اسرائیل را مورد بحث و گفت وگو قرار داد.

سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ژنو مهم ارزیابی شد؛ بویژه که دروغ پردازیها و تلاش های همزمان ایلی کوهین وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای فضا سازی در ژنو را خنثی کرد. کوهین با شماری از خانواده های اسیران صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین به ژنو آمده بود تا اشک تمساح بریزد و بدنبال جلب نظر برای آنها برآید.

امیر عبداللهیان در روز کاری طولانی خود با شخصیت ها و مقامات مختلفی دیدار و گفت وگو کرد.

وی از جمله با مارتین گریفیث معاون دبیرکل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امدادرسانی در شرایط اضطراری و نیز رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان یکی از اهداف سفرش را پیگیری ارسال کمک‌های بشردوستانه گسترده برای ساکنان غزه عنوان کرد و گفت: آمریکایی‌ها درحالی که انواع تسلیحات اعم از فسفری و سلاح‌های ممنوعه را از قبرس یا از همه پایگاه‌های خود به تل آویو ارسال می‌کنند؛ تظاهر می کنند که کمک های بشردوستانه به غزه ارسال می کنند.

وزیر خارجه گفت: همزمان با سفر من به ژنو، وزیر امور خارجه رژیم جعلی اسرائیل با عجله وارد این شهر شد و تعدادی از خانواده های اسرای صهیونیست را برای مظلوم نمایی با خود آورد؛ در حالی که بیش از 6000 اسیر فلسطینی از جمله تعداد زیادی از زنان و کودکان در زندان های رژیم اشغالگر اسرائیل به سرمی برند.

رژیم اشغالگر اسرائیل هرچیزی را که در سطح جهانی ممنوع بوده است، زیر پا گذاشته است. این رژیم همه منشورها و مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر را که مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1984 میلادی تصویب کرد، نادیده گرفته است. در این اعلامیه تاکید شده است که هیچ انسانی نباید مورد رفتار ظالمانه و وحشیانه قرار گیرد و نباید بالاجبار آواره یا تبعید شود.

پربیننده ترین خبرها