آیا طوفان الاقصی به برکناری نتانیاهو منجر می‌شود؟+ویدیو

پنج‌شنبه 25 آبان 1402 - 20:45

یائیر لاپید نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس جناح مخالف کابینه فعلی این رژیم خواستار برکناری بنیامین نتانیاهو و تشکیل کابینه جدید شد.

العالم فلسطین اشغالی

براساس شواهد و قرائن به نظر می رسد که بازتاب عملیات طوفان الاقصی برخلاف تصور برخی مقامات صهیونیست که آن را فرصتی برای وحدت و کاهش فشارهای داخلی روی کابینه نتانیاهو می دانستند؛ اختلافات میان مقامات صهیونیست را عمیق‌تر کرده و سرنوشت همه آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

بر همین اساس یائیر لاپید نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس جناح مخالف کابینه این رژیم خواستار برکناری بنیامین نتانیاهو و تشکیل کابینه جدید شد.

لاپید گفت: حزب او با پیوستن به کابینه تحت رهبری حزب لیکود وریاست فردی جز نتانیاهو موافقت خواهد کرد.

وی افزود: دولت نتانیاهو از انجام وظایف خود عاجز است و نیاز به تغییر دارد.

از آغاز تجاوزگری اسرائیل به غزه این نخستین بار است که لاپید درخواست برکناری نتنیاهو را مطرح می کند.

پیشتر کانال 13 تلویزیون اسرائیل از گفتگوی وزراء و نمایندگان حزب لیکود در کنست درباره برکناری نتانیاهو از طریق ندادن رای اعتماد خبر داد.

این شبکه تلویزیونی خاطرنشان کرد این روزها بحث و رایزنی ها در این خصوص بسیار جدی شده و تعداد وزراء و نمایندگان شرکت کننده در این گفت وگوها افزایش یافته است.

کانال 13 تلویزیون اسرائیل خاطرنشان کرد که درصورت به نتیجه رسیدن این گفت وگوها و برکناری نتانیاهو یکی از اعضای برجسته حزب لبکود جایگزین وی خواهد شد؛مشروط به این که متعهد شود در انتخابات بعدی نامزد نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها