وزیر اسپانیایی خواستار محاکمه نتانیاهو شد+فیلم

پنج‌شنبه 25 آبان 1402 - 22:54

«یونه بلارا» وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا خواستار محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی به جرم ارتكاب جنايت در غزه شد.

العالم-فلسطین

وی در ویدیویی کوتاه خواستار پیوستن به پویشی شد که نمایندگان پارلمان اروپا و‌آمریکای لاتین برای برقراری آتش بس درغزه و محاکمه نتانیاهو در دادگاه بین الملل به جرم ارتکاب جنایت در غزه آغاز کرده اند.

بلارا در این ویدیو صحنه هایی از جنایات صهیونیست ها در نواز عزه از جمله وضعیت ناگوار کودکان نارس و حمله به آمبولانس ها را به نمایش گذاشته است.

وی به کشتار وحشیانه هزاران فلسطینی به دست صهیونیست های جنایتکار اشاره و تاکید می کند که آنچه در باریکه غزه اتفاق می‌افتد کشتار جمعی و نسل کشی است.

بلارا در ادامه خواهان برقراری آتش بس در غزه برای پایان دادن به وحشی گری علیه ساکنان این منطقه شد وگفت: نمی خواهد با صهیونیست ها در ارتکاب جنایت در عزه همراهی کند.

وی خاطرنشان کرد که موضع گیری هایش علیه تل آویو ناشی از تمایل او برای جلوگیری از نسل کشی است و سکوت و همراهی به معنی مشارکت در این جنایات است.

بلارا تصریح کرد که بیش از 60 عضو پارلمان اروپا وآمریکای لاتین نتانیاهو و دیگر مقامات ارشد صهیونیست را به دادگاه جنایات بین المللی خواهند کشاند.

وی افزود: ما به حمایت بیشتر از این ابتکار نیاز داریم.

یونه بلارا با اتخاذ مواضع اخیر خود در حمایت از ساکنان عزه با هجمه شدید صهیونیست ها مواجه شده است.

پربیننده ترین خبرها