سازمان ملل حملات به مدرسه در غزه هولناک و محکوم است

سازمان ملل حملات به مدرسه در غزه هولناک و محکوم است
شنبه 27 آبان 1402 - 23:09

فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل متحد، با اشاره به «تصاویر و فیلم‌های هولناک از تعداد زیادی کشته و زخمی» در مدرسه وابسته به این نهاد در غزه، ضمن محکوم کردن این حمله گفت که چنین حملاتی «نباید عادی و باید متوقف شوند.»

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش"میل آنلاین", وی تاکید کرد: این حملات هولناک را محکوم می‌کنم و آن‌ها باید متوقف شوند.

بر اثر جنایت امروز (شنبه) اشغالگران در مدرسه الفاخوره جبالیا واقع در شمال نوار غزه، بیش از ۲۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

فلسطینیان حاضر در این مدرسه آوارگان بی‌سرپناهی بودند که به دنبال بمباران و تخریب خانه هایشان در آنجا اسکان داده شده بودند.

در همین حال دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که بر اثر تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند که از این شمار پنج هزار کودک و سه هزار و ۳۰۰ زن بوده اند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی فلسطین در نوار غزه همچنین اعلام کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی، صبح روز شنبه ۵۰۰ بیمار را از بیمارستان الشفا اخراج کرده است. این در حالی است که بیماران مذکور بشدت نیازمند دریافت خدمات درمانی و مداوا و بستری در مراکز بیمارستانی هستند.

براساس گزارش این نهاد دولتی در غزه، ۶۰ درصد از ساختمان‌های مسکونی این منطقه بر اثر بمباران و آتش توپخانه صهیونیست‌ها، به طور کلی یا جزئی منهدم شده است.

این نهاد دولتی در غزه، رژیم اشغالگر قدس را مسوول پیامدهای انسانی ناشی از تبدیل بیمارستان شفا به یک پادگان نظامی دانست و تأکید کرد: سازمان‌های بین المللی در زمینه جنایاتی که اشغالگران علیه بیمارستان‌ها انجام می‌دهند، مسوول هستند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه همچنین خواستار بازگشایی گذرگاه رفح برای وارد کردن کمک‌های پزشکی و درمانی و همچنین سوخت برای بیمارستان‌های این منطقه شد.

پربیننده ترین خبرها