ادعای دفتر نتانیاهو علیه ایران درباره توقیف کشتی اسرائیلی

ادعای دفتر نتانیاهو علیه ایران درباره توقیف کشتی اسرائیلی
يکشنبه 28 آبان 1402 - 18:45

نتانیاهو با ادعایی واهی ایران را به دست داشتن در توقیف کشتی این رژیم در نزدیکی یمن متهم کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران پشت توقیف یک فروند کشتی در جنوب دریای سرخ و در نزدیکی آب‌های سرزمینی یمن قرار دارد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی توقیف کشتی در نزدیکی یمن را کار ایران دانست و گفت: حمله ایران به یک کشتی بین‌المللی را محکوم می‌کنیم!

نتانیاهو گفته که ربودن این کشتی، پیامدهای بین‌المللی به همراه خواهد داشت که مربوط به امنیت خطوط کشتیرانی جهانی است.

بنابر گزارش رسانه های محلی، نیروی دریایی ارتش یمن عصر امروز (یکشنبه) کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر را در دریای سرخ توقیف کرد. پس از توقیف این کشتی اسرائیلی، مقامات صهیونیست مدعی شدند که این کشتی متعلق به این رژیم نیست.

براساس این گزارش، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز تا ساعاتی دیگر در این خصوص بیانیه ای منتشر خواهد کرد.

در همین زمینه دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به توقیف کشتی این رژیم از سوی نیروهای یمنی، گفت: که این اقدام، «رخداد بسیار خطرناکی در سطح جهانی» است.

هاگاری خاطرنشان کرد که این کشتی با خدمه غیر نظامی بین‌المللی، ترکیه را به مقصد هند ترک کرد و هیچ اسرائیلی در آن حضور ندارد.
در همین زمینه المیادین گزارش داده که ۵۲ نفر در این کشتی حضور داشته‌اند که همگی دستگیر شده‌اند. خدمه این کشتی و تمام کسانی که در آن حضور داشته‌اند، تحت بازجویی قرار دارند تا تابعیتشان مشخص شود.

پیش از این نیروهای مسلح یمن امروز (یکشنبه)‌ طی بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که کشتی های اسرائیلی و وابسته به شرکت های صهیونیستی را برای مقابله با تجاوز وحشیانه این رژیم به غزه مورد حمله قرار خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها