آخرین تحولات غزه و تداوم جنایتگری رژیم صهیونیستی از قاب دوربین العالم

يکشنبه 28 آبان 1402 - 19:56

صبح امروز (یکشنبه) درحالی فلسطینیان با فرزندان خود که در اردوگاه نصیرات به شهادت رسیده بودند، وداع کردند که حملات رژیم صهیونیستی به غزه همچنان با شدت ادامه دارد.

العالم فلسطین

خبرنگار شبکه خبری العالم در غزه با اشاره به اینکه 31 فلسطینی در حملات مختلف رژیم صهیونیستی طی امروز به شهادت رسیده اند، خاطرنشان کرد هولناک‌ترین این حملات در اردوگاه النصیرات صورت گرفت که شمار زیادی به شهادت رسیدند.

خبرنگار العالم با اشاره به حوادث اردوگاه جبالیا نیز تصریح کرد: گروهی از فلسطینی هایی که از اردوگاه آمده بودند، وضعیت را فاجعه بار و غم انگیز توصیف کردند. از زمان تصمیم اشغالگران برای محاصره و حمله به شهر غزه و شمال آن، جنایت بمباران بیمارستان المعمدانی روزانه در حال تکرار است و هر روز یک فاجعه کشتار المعمدانی جدید در حال رخ دادن است .

خبرنگار العالم به اقدام نیروهای اشغالگر مبنی بر ورود به بیمارستان الشفاء و تسخیر آن اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی صبح دیروز تنها یک ساعت به کادر پزشکی و مسئولان بیمارستان فرصت دادند تا این مرکز را کاملا تخلیه کنند.

مناطق شمالی نوار غزه نیز شاهد کشتارهای گسترده از سوی نظامیان اسرائیلی بود که مهمترین آن بمباران و کشتار هولناک مدرسه الفاخوره واقع در اردوگاه جبالیا بود که منجر به شهادت بیش از 120 نفر و زخمی شدن صدها نفر شد که بیشترشان آواره بودند.

خبرنگار العالم تاکید کرد: هواپیماها و توپخانه های اشغالگران با ده ها بمب و گلوله این مدرسه را بمباران کردند و کلاس های درس و حیاط مدرسه را هدف قرار دادند، در حالی که شهدا و مجروحان ساعت های طولانی روی زمین ماندند بدون اینکه بتوانند آنها را منتقل کنند.

از سوی دیگر در بمباران توپخانه ای رژیم صهیونیستی که محله الصبره شهرغزه را هدف قرار داد، ده ها نفر شهید و صدها فلسطینی دیگر زخمی شدند. برخی شاهدان عینی تأکید کردند که گلوله های زیادی به خانه های شهروندان شلیک شده است.

همچنین نیروهای اشغالگر با بمباران یک طبقه کامل از یکی از برج های شهرک حمد در غرب استان، کشتار گسترده ای را در استان خان یونس در جنوب نوار غزه مرتکب شدند به طوری که 28 فلسطینی دراین حمله به شهادت رسیدند.

اشغالگران دیروز برای چهل و سومین روز متوالی نیز به تجاوزات خود علیه نوار غزه با افزایش کشتارها، محاصره و حمله به بیمارستان ها، ادامه اشغال مرکز پزشکی شفا و تخلیه کادر پزشکی آن ، مجروحان و زخمی ها ادامه دادند.

بدین ترتیب شمار شهدای حملات دیروز رژیم صهیونیستی به حدود 380 فلسطینی و شمار زخمی ها نیز به بیش از 850 نفر رسید ، درحالی که هنوز تعداد زیادی در زیر آوار مفقود هستند، این در حالی است که برخی شهدا و زخمی ها در خانه های خود هستند و امکان انتقال آنها وجود ندارد.
همچنین شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی در چهل و سومین روز 12300 شهید شامل 5000 کودک و 3300 زن و حدود 6000 مفقودی اعلام شد که بیشتر مفودی ها نیز در زمره شهدا هستند.

پربیننده ترین خبرها