دادگاه عالی فدرال عراق رسما پایان عضویت رییس مجلس برکنار شده این کشور را اعلام کرد

دادگاه عالی فدرال عراق رسما پایان عضویت رییس مجلس برکنار شده این کشور را اعلام کرد
يکشنبه 28 آبان 1402 - 19:28

دادگاه عالی فدرال عراق به مجلس نمایندگان عراق پایان عضویت محمد الحلبوسی رییس مجلس برکنار شده این کشور را اعلام کرد.

العالم ـ عراق

بنابر این گزارش،‌ دادکاه عالی فدرال عراق رسما پایان عضویت محمد الحلبوسی رییس مجلس برکنار شده این کشور را اعلام کرد، این دادگاه با انتشار بیانیه ای افزود که اقدام رئیس هر حزب در زمینه وادار کردن نامزدهای وابسته به آن حزب به تقدیم استعفا و استفاده از آن مغایر با قانون اساسی بوده و نشانه انحرافی بزرگ در روند دمو کراسی است.
لیث الدیلمی نماینده سابق پارلمان عراق امروز سه شنبه 23 آبان ماه از حکم دادگاه فدرال برای پایان دادن به عضویت محمد الحلبوسی رئیس پارلمان کشور و اخراج وی از پارلمان خبر داده بود.

این نماینده سابق پارلمان لغو عضویت الحلبوسی از پارلمان را به مردم عراق و ساکنان الانبار تبریک گفت و افزود: سر فساد بریده شد. جانم فدای مردم عراق.
دادگاه فدرال عراق در جلسه ای که برای رسیدگی به شکایت "لیث الدلیمی" نماینده و "باسم خاشان" به عنوان شخص ثالث در کنار الدلیمی برگزار شده بود توضیح داد که خاشان شواهدی را ارائه کرده که مشارکت الحلبوسی در قرارداد با یک شرکت خارجی را که مدیر آن نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی است، اثبات می کند و یکی از مهمترین اهداف این شرکت عادی سازی روابط بین رژیم اسرائیل و کشورها است.

محمد الحلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان عراق که عضویتش در پارلمان لغو شده در واکنش به رای دادگاه فدرال، حامیان خود را به صبر دعوت کرد و گفت که هر کس حقی دارد و حقش را خواهد گرفت.


12415 تفر

پربیننده ترین خبرها