رژیم صهیونیستی بیمارستان اندونزی در غزه را به گورستان تبدیل کرده است

رژیم صهیونیستی بیمارستان اندونزی در غزه را به گورستان تبدیل کرده است
سه شنبه 30 آبان 1402 - 12:40

منابع بیمارستانی در بیمارستان اندونزی غزه از تبدیل شدن این مرکز درمانی به گورستان به علت نبود تجهیزات در سایه اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش النشره، منابع بیمارستانی در بیمارستان اندونزی در غزه از اوضاع وخیم این بیمارستان خبر دادند.

رئیس بخش پرستاری بیمارستان اندونزی غزه گفت که بیمارستان از مرکز ارائه خدمات به بیماران، به گورستان جمعی تبدیل شده است.

وی به وجود پیکرهای بی جان بسیاری در این بیمارستان اشاره و اعلام کرد: افراد زیادی را به علت نبود تجهیزات درمان از دست دادیم. خواهان تخلیه فوری بیماران و مجروحان و کادر درمانی بیمارستان هستیم. ما دستگاه اکسیژن نداریم و بیمارانی که به تنفس مصنوعی نیاز دارند، جان می دهند.

رئیس بخش پرستاری بیمارستان اندونزی اعلام کرد: ۶۰ پیکر وجود دارد که ما آنها را داخل بیمارستان دفن خواهیم کرد.

این در حالی است که پیش از این، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه به خبرگزاری فرانسه گفته بود که بیماران از بیمارستان اندونزی در جبالیا به بیمارستان «ناصر» در خانیونس در جنوب نوار غزه منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه ارتش رژیم اسرائیل بیمارستان اندونزی را محاصره کرده است، افزود: ما می ترسیم اسرائیلی ها همان کاری را که با مجتمع «شفاء» انجام دادند، تکرار کنند.

وزارت بهداشت غزه اشاره کرده بود که نیروهای اسرائیلی از روز چهارشنبه گذشته بزرگترین بیمارستان غزه را بازرسی می کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار آواره فلسطینی در داخل و اطراف بیمارستان حضور دارند، ادامه داد: هنوز ۴۰۰ بیمار در بیمارستان بستری هستند که برای تخلیه آنها در حال رایزنی با کمیته بین المللی صلیب سرخ هستیم.

پیشتر اوایل دوشنبه وزارت بهداشت غزه اعلام کرده بود که در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه، ۱۲ نفر کشته شدند.

القدره گفت: در نتیجه حمله اسرائیل به این بیمارستان ۱۲ نفر از بیماران و همراهانشان کشته و ده ها نفر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، در حالی نبرد میان نیروهای مقاومت و جنایتکاران صهیونیست وارد چهل و ششمین روز خود می شود که بمباران مناطق مسکونی، بیمارستان ها و مدارس غزه همچنان ادامه دارد و گزارش هایی تکان دهنده از نوار غزه مخابره شده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، شمار شهدای تجاوزرژیم صهیونیستی به این منطقه به ۱۳ هزار و ۳۰۰نفر و زخمی ها به بیش از ۳۱ هزار نفر افزایش یافته است.

از مجموع این شهدا ۵هزار و ۶۰۰ تن کودک و ۳ هزار و ۵۵۰ نفر زن هستند و شمار شهدای کادر درمانی اعم از پزشک، پرستار و امدادگر به ۲۰۱ نفر و نیروهای آتش نشان ۲۲ نفر و شمار روزنامه نگاران شهید نیز به ۶۰ نفر رسیده است.

پربیننده ترین خبرها