واکنش کرملین به ادعای کی‌یف در مورد ترور پوتین

واکنش کرملین به ادعای کی‌یف در مورد ترور پوتین
چهارشنبه 1 آذر 1402 - 01:48

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین با بیان اینکه مقامات اوکراین تا به حال بارها تهدید به ترور رئیس جمهور روسیه کرده‌اند، تاکید کرد: کی‌یف نمی‌تواند ولادیمیر پوتین را ترور کند و این ادعا خواب و خیالی بیش نیست.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری تاس، پسکوف گفت: سطوح مختلف مقامات اوکراین پیش از این بارها به صورت شفاهی ادعای ترور پوتین را مطرح کرده‌اند اما واقعیت این است که در عمل هیچ کاری از آنها برنمی‌آید و هرگز در این راه موفق نخواهند شد.

وی با بیان اینکه ما به خوبی از این موضوع آگاه هستیم و بی‌شک هرگونه اقدام کی‌یف برای ترور پوتین با شکست مواجه خواهد شد، افزود: ما همچنین شک نداریم که در نهایت تمام اهداف عملیات ویژه نظامی ما محقق خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری تاس، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پیشتر در مصاحبه با نشریه «سان» و در پاسخ به پرسش خبرنگار این نشریه انگلیسی درباره اینکه آیا کی‌یف برنامه‌ای برای ترور پوتین دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: این یک جنگ است و اوکراین حق دارد از سرزمین خود دفاع کند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها