حماس از امضای توافق آتش بس موقت 4 روزه خبر داد/ دستان ما روی ماشه باقی خواهد ماند

حماس از امضای توافق آتش بس موقت 4 روزه خبر داد/ دستان ما روی ماشه باقی خواهد ماند
چهارشنبه 1 آذر 1402 - 07:43

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از دستیابی به توافق آتش بس موقت 4 روزه پس از یک دوره مذاکرات طولانی، سخت و طاقت فرسا با تلاش های بی وقفه قطر و مصر خبر داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» با انتشار بیانه ای با اعلام دستیابی به توافق آتش‌بس انسانی چهار روزه، خاطرنشان کرد، صدها کامیون ویژه حمل کمک و سوخت به همه مناطق غزه بدون استثناء در شمال و جنوب وارد خواهد شد.

در بیانیه حماس آمده است: پس از چندین روز مذاکرات دشوار و پیچیده، اعلام می‌کنیم که به یاری خداوند متعال و در سایه تلاش‌های فشرده و قابل تقدیر قطر و مصر‌، به آتش‌بس انسانی چهار روزه (آتش‌بس موقت) دست یافته‌ایم که شامل بندهای ذیل می‌شود:
-آتش‌بس دو طرفه، توقف تمام اقدامات نظامی ارتش اشغالگر در تمام مناطق نوار غزه، و توقف ترد خودروهای نظامی آن در داخل نوار غزه.
-ورود صدها کامیون کمک‌های بشردوستانه، امدادرسانی، پزشکی و سوخت به تمام مناطق نوار غزه.
-آزادی ۵۰ اسیر اسرائیلی( زنان و کودکان زیر ۱۹ سال) در مقابل آزادی ۱۵۰ زن و کودک فلسطینی( زیر ۱۹ سال) از زندان‌های اشغالگر- بر اساس سوابق اسارت-.
-توقف پرواز جنگنده‌ها در (جنوب) به مدت ۴ روز.
-توقف پرواز جنگنده‌ها در (شمال) روزانه به مدت ۶ ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ عصر( به وقت محلی).
-در دوره آتش‌بس، رژیم اشغالگر نباید به احدی در هیچ‌یک از مناطق نوار غزه تعدی و یا احدی را بازداشت کند.
-تضمین آزادی تردد مردم( از شمال به جنوب) در خیابان صلاح‌الدین.
در پایان این بیانیه تأکید شده است:‌ مفاد این توافقنامه بر اساس دیدگاه مقاومت و ملاحظات آن تدوین شد که هدف آن خدمت به مردم و تقویت مقاومت آنها در برابر تجاوزات بوده و مقاومت همواره فداکاری‌ها، رنج‌ها و دغدغه‌های آنان را مد نظر قرار داده و این مذاکرات را با وجود تلاش‌های اشغالگران برای طولانی کردن و به تعویق انداختن آن، از موضع قدرت میدانی انجام داده است.
حماس اعلام کرده است: در حالی‌که ما دستیابی به یک توافق آتش بس را اعلام می‌کنیم، تأکید می‌کنیم که دستان ما روی ماشه باقی خواهد ماند و گردان‌های پیروز ما آماده دفاع از ملت ما و شکست اشغالگران هستند.
حماس همچنین گفته است:‌ ما به ملت‌مان قول می‌دهیم که به خون‌شان، فداکاری‌های‌شان و آرمان‌شان در مسیر آزادی، احیای حقوق و تاسیس کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس وفادار خواهیم ماند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها