قالیباف: انقلاب اسلامی و جهان اسلام با جنگ ترکیبی مواجه است

قالیباف: انقلاب اسلامی و جهان اسلام با جنگ ترکیبی مواجه است
پنج‌شنبه 2 آذر 1402 - 17:18

رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم نخستین آئین نکوداشت و تکریم بانوان مُبلغ و محفل‌دار قرآن کریم شهر تهران گفت: امروز انقلاب و جهان اسلام با جنگ ترکیبی دشمنان مواجه هستند.

العالم - ایران

آئین نکوداشت و تکریم بانوان مُبلغ و محفل‌دار قرآن کریم شهر تهران صبح امروز (پنجشنبه) در سالن همایش‌های برج میلاد با محوریت اخلاق و معنویت برگزار شد. در این مراسم، از ۲۰ بانوی حافظ و قاری که چند دهه در راه تبلیغ قرآن، اخلاق و معنویت فعالیت و صد‌ها مبلغ قرانی تربیت کرده اند تقدیر شد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم تاکید کرد: تردید نداشته باشیم در این جنگ ترکیبی، رسانه ای و اقتصادی دشمن تلاش می‌کند که اذهان افراد جامعه و امت اسلامی را به خود جلب کند و با موج سواری مانور دهد، لذا باید هوشیار بود.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قرآن معتبرترین منبع و مرجع برای معنا سازی است خصوصا برای مردم، بنابرین باید با استفاده از آموزه های اسلامی و ائمه اطهار نقش مردم را در مدیریت جامعه پررنگ کنیم. قالیباف بیان کرد: امروز انقلاب خود را مدیون قرآن هستیم.

حمید مجیدی مهر رئیس مرکز امور قرانی سازمان اوقاف نیز در مراسم، گفت: حضور خانم‌ها در فعالیت‌های قرآنی نسبت به آقایان هشت برابر بیشتر است و این رشد مبلغان قرآنی نشان از پررنگ شدن معنویت و اخلاق مداری بانوانی است که هدفشان جاری و ساری کردن قرآن در زندگی مردم است.

مجیدی مهر با اشاره به نشانه‌های موفقیت دیپلماسی فرهنگی ایران در عرصه بین المللی، اظهار کرد: ۲۷ کشور در دنیا برگزار کننده مسابقات بین المللی قرانی هستند و ایران یکی از این کشورهاست، در سال‌های گذشته کشور امارات با میزبانی ۸۷ کشور رتبه اول میزبانی قاریان قرآن را داشته و مقام دوم هم از آن کشورمان ایران با میزبانی از ۸۳ کشور بوده است، اما امسال، دیپلماسی فرهنگی، جمهوری اسلامی را رکورد دار میزبانی از قاریان جهان کرده است.

وی اضافه کرد: امسال برای مسابقات بین المللی قرآن که در بهمن ماه برگزار خواهد شد ۱۰۵ کشور ثبت نام کرده اند و ایران را در چهلمین دوره مسابقات به رتبه اول میزبانی از قاریان قرآنی برای نخستین بار رسانده است.

ایران پرس

پربیننده ترین خبرها