روزنامه صهیونیستی ادعا کرد:

فرود یک هواپیمای قطری در «تل آویو» در دومین روز آتش بس غزه

فرود یک هواپیمای قطری در «تل آویو» در دومین روز آتش بس غزه
شنبه 4 آذر 1402 - 18:05

روزنامه صهیونیستی « یدیعوت آحارونوت» ادعا کرد که یک فروند هواپیمای خصوصی قطر روز شنبه پس از عبور از قبرس در فرودگاه «بن گوریون» در تل آویو به زمین نشست.

العالم - فلسطین اشغالی

این روزنامه صهیونیستی گفته است که این هواپیما تنها هشت مسافر داشته است و قبل از فرود در فرودگاه بن گوریون در تل آویو از آسمان قبرس عبور کرده است.

این روزنامه صهیونیستی به جزئیاتی در مورد هویت مسافران این هواپیما اشاره ای نکرده است.

روزنامه صهیونیستی "فرود هواپیما را با مذاکرات تبادل اسرا بین رژیم اشغالگر اسرائیل و مقاومت فلسطین در نوار غزه پیگیری می کند"، مرتبط دانست و احتمال داد که هواپیمای یاد شده حامل نمایندگان قطر باشد که این مذاکرات پیگیری می کنند.

مذاکرات اخیر که با میانجیگیری دوحه انجام شد به یک آتش بس موقت چهار روزه از جمله آزادی متقابل اسیران بین رژیم اشغالگران صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه منجر شد. این آتش بس از جمعه گذشته آغاز شد.

به نوشته پایگاه خبری «عربی ۲۱»، حماس حدود ۲۳۹ صهیونیست را در ۱۵ مهرماه در جریان عملیات «طوفان الاقصی» علیه نظامیان رژیم صهیونیستی و تروریست های شهرک‌ نشین اطراف نوار باریکه غزه، اسیر کرد. در همین حال، رژیم اسرائیل حدود هفت هزار فلسطینی از جمله ۲۰۰ کودک، ۷۸ زن و صدها بیمار و مجروح را به اسارت گرفته و در زندان‌های خود بازداشت کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۱۵ مهر جنگ ویرانگری را علیه ساکنان غزه آغاز کرد و بیش از 14 هزار فلسطینی از جمله بیش از ۶ هزار و چهار هزار زن را به شهادت رساند و بیش از ۳۵ هزار نفر از فلسطینی ها که بیش از ۷۵ درصد آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند، مجروح کرد. هفت هزار شهروند فلسطینی نیز همچنان مفقود هستند که به احتمال زیاد پیکر آنها همچنان زیر آوارها قرار داد.

به گزارش ایرنا، آتش‌بس چهار روزه میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (۳ آذرماه) به وقت محلی آغاز شد.

این آتش بس قرار بود روز پنج‌شنبه (۲ آذرماه) ساعت ۱۰ به وقت محلی در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شد، با یک روز تاخیر از روز جمعه در غزه انجام شد.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی، به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

پربیننده ترین خبرها