روایت زن آزاده فلسطینی از رفتار خشونت‌بار زندان‌بانان اسرائیلی با اسرا

يکشنبه 5 آذر 1402 - 10:55

"شروق دویات" اسیر فلسطینی پس از هفت سال اسارت در مرحله دوم تبادل اسرا بین مقاومت اسلامی فلسطین و رژیم صهیونیستی شب گذشته آزاد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

«شروق دویات» زن آزاده فلسطینی در اولین سخنرانی خود گفت: "ما با شادی زیادی زندگی می‌کنیم، اما با درد آمیخته است، ما به شهدای غزه درود می فرستیم، امیدواریم که جنگ تمام شود و به مردم غزه این پیام را می‌دهیم که در کنار شما هستیم و از شما حمایت می‌کنیم، صبور باشید و پیروزی جز صبر نیست.»

وی با اشاره به اینکه روند آزادی زندانیان زن از دست نیروهای اشغالگر همراه با فشار روحی و روانی و انتظار طولانی همراه است، خاطرنشان کرد که زندانیان زن در زندان مراحلی از ظلم، گرسنگی، تشنگی و ازدحام شدید را تجربه کرده اند.

وی اعلام کرد که به زندانیان زن و مرد فشار می‌آورند تا آزادی خود را جشن نگیرند، که درغیر این صورت دوباره دستگیر می شوند.

شروق دویات اضافه کرد 51 زندانی زن به ویژه زندانیان نوجوانان که کوچکترین آنها 12 سال دارد شرایط سختی را پشت سرگذاشته‌اند.

شروق دویات، ساکن قدس و اهل روستای سور باهر واقع در جنوب شرقی شهر بیت المقدس است و زمانی که دستگیر شد در دانشگاه بیت لحم تحصیل می کرد.

وقتی که شروق در 7 اکتبر 2015 دستگیر شد، در حال رفتن به مسجدالاقصی برای اقامه نماز بود که یک شهرک نشین سعی کرد حجابش را بردارد؛ اما وی مقاومت کرد و باعث شد که شهرک‌نشینان صهیونیست به سمت وی تیراندای و او را از ناحیه سینه، شانه و گردن مجروح کنند.

این دانشجوی دانشگاه بیت لحم در آن زمان 18 سال بیشتر نداشت و هیچ سلاحی به همراه نداشت اما اشغالگران او را به تلاش برای مضروب کردن یک شهرک نشین متهم کردند .و پس از درخواست پلیس رژیم صهیونیستی برای اعدام با جوخه دادگاه وی به 16 سال زندان محکوم کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها