حزب‌الله عراق: در روزهای آتش‌بس غزه، حملات به پایگاه‌های آمریکا را کاهش می‌دهیم

حزب‌الله عراق: در روزهای آتش‌بس غزه، حملات به پایگاه‌های آمریکا را کاهش می‌دهیم
يکشنبه 5 آذر 1402 - 13:35

دبیرکل حزب‌الله عراق با بیان اینکه حملات علیه پایگاههای آمریکا تا پایان اشغالگری این کشور ادامه خواهد داشت، از کاهش این حملات تا پایان آتش‌بس در غزه خبر داد.

العالم - عراق

«ابوحسین الحمیداوی» دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق شب گذشته (شنبه) در بیانیه‌ای گفت که حملات علیه پایگاههای آمریکا تا زمانی که این کشور به اشغالگری در عراق ادامه می‌دهد، متوقف نخواهد شد.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، الحمیداوی تأکید کرد: «تا زمانی که عراق آزاد نشود، رویارویی با نیروهای اشغالگر متوقف نمی‌شود و این تصمیمی است که هر چقدر هم تلفات داشته باشد، از آن عدول نخواهیم کرد».

با این حال او گفت که حملات راکتی و پهپادی علیه پایگاههای آمریکا که از ابتدای جنگ در غزه آغاز شده است، در روزهای آتش‌بس در غزه کاهش می‌یابد.

آتش‌بس چهار روزه در غزه از روز گذشته (شنبه) با میانجی‌گری مصر و قطر و آمریکا آغاز شده است و تاکنون دو گروه از اسرای طرفین آزاد شده‌اند و قرار است طی روزهای آتش‌بس هیچ فعالیت نظامی در غزه صورت نگیرد.

دبیرکل حزب‌الله عراق در ادامه از تمامی عراقی‌ها خواست تا به صفوف مقاومت پیوسته و عراق را از سلطه اشغالگر آمریکایی رهایی دهند.

از ابتدای حملات وحشیانه اسرائیل در غزه گروههای مقاومت در عراق نیز به همراه حزب‌الله لبنان و مقاومت یمن و سوریه، دهها حمله به پایگاههای آمریکا انجام داده است؛ در مقابل نیز حمله روز چهارشنبه آمریکا به مقر الحشد الشعبی در منطقه جرف الصخر (النصر) در شمال بابل موجب شهادت هشت نیروی الحشد الشعبی و مجروحیت پنج نیروی دیگر شد.

این حمله واکنش شدید شخصیت‌های عراقی را برانگیخته است. در این راستا «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش نجبای عراق روز جمعه ضمن فراخوان همگانی برای اعلان جنگ و اخراج اشغالگران از عراق، تأکید کرد که مقاومت در میدان به وعده‌های خود عمل خواهد کرد.

الکعبی گفت: پس از جنایت آمریکای اشغالگر و ریختن خون پاک دلیرمردان مقاومت اسلامی عراق که با دست‌پروردگان داعشی آن‌ها مبارزه می‌کردند، اینک اعلان جنگ و اخراج ذلت‌بار آمریکا از عراق بر همگان واجب است.

پربیننده ترین خبرها