وفا: اسرائیل باز هم آتش‌بس را در غزه نقض کرد

وفا: اسرائیل باز هم آتش‌بس را در غزه نقض کرد
يکشنبه 5 آذر 1402 - 14:50

خبرگزاری وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین (وفا) خبر داد نیروهای رژیم اسرائیل بار دیگر با نقض آتش‌بس در نوار غزه 7 فلسطینی را هدف حمله قرار داده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرگزاری تشکیلات خودگردان فلسطین (وفا)، ظهر امروز (یکشنبه)، خبر داد در سومین روز آتش‌بس در نوار غزه، نظامیان اسرائیلی به ۷ شهروند فلسطینی تیراندازی کرده‌اند.

خبرنگار وفا در این باره گزارش داد گروهی از فلسطینیان که برای بررسی وضعیت خانه خود به اطراف بیمارستان اندونزی در منطقه «بیت لاهیا» (شمال نوار غزه) رفته بودند، مورد حمله نیروهای اسرائیلی قرار گرفتند. ۳ فلسطینی در پی این تیراندازی مجروح شده‌اند.

وفا اضافه کرد یک تک‌تیرانداز اسرائیلی نیز گروهی دیگر از فلسطینیان را که برای بررسی اوضاع خانه خود به منطقه‌ای در نزدیکی بیمارستان قدس در منطقه «تل الهوی» (غرب شهر غزه) رهسپار شده بودند، هدف قرار داده است. طبق این گزارش، در این تیراندازی نیز ۴ فلسطینی مجروح شده‌اند.

خبرگزاری تشکیلات خودگردان می‌گوید نیروهای اسرائیلی بعد از اعلام آتش‌بس به ۱.۷ میلیون آواره فلسطینی که در زمان جنگ به جنوب غزه پناه برده بودند، نه اجازه رفتن به خانه‌هایشان را می‌دهد و نه اجازه می‌دهد در زیر آوارها به دنبال اعضای مفقود‌شده خانواده‌هایشان باشند؛ خانه‌هایی که اکثر آن‌ها در جریان جنگ در شمال یا مرکز نوار غزه یا به طور کامل یا به طور جزئی ویران شده‌اند.

این اولین بار نیست که در جریان آتش‌بس، نیروهای اسرائیلی به سوی فلسطینیان آتش‌ می‌گشایند. نیروهای اسرائیلی در روز نخست اجرای آتش‌بس نیز به تعدادی از فلسطینیان تیراندازی کردند که در پی آن ۲ فلسطینی شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند. این افراد در تلاش برای بازگشت به خانه‌هایشان در شمال نوار غزه بودند.

آتش‌بس انسانی در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه به وقت محلی (سوم آذر) وارد فاز اجرایی شده است. این آتش‌بس به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

این آتش‌بس به منظور ارسال کمک‌های امدادی به نوار غزه و مبادله اسرا اجرا شده است. تاکنون دو مرحله از تبادل اسرا با کمک نیروهای صلیب سرخ اجرا شده است.

پربیننده ترین خبرها