قطر بدنبال رایزنی برای تمدید آتش بس در غزه

قطر بدنبال رایزنی برای تمدید آتش بس در غزه
يکشنبه 5 آذر 1402 - 20:46

درپی نزدیک شدن توافق آتش‌بس موقت چهار روزه میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی به روز پایانی، قطر از گفت‌وگو برای تمدید این توافق خبر داد.

العالم - آسیا

به گزارش الجزیره، «لولوه الخاطر» وزیر مشاور قطر در امور همکاری‌های بین‌المللی در وزارت خارجه این کشور در سومین روز از توافق آتش‌بس اظهار داشت: برای اولین بار از ابتدای تجاوز، کمک‌ها به مناطق شمال نوار غزه رسید.

وی اعلام کرد: تلاش و تماس‌ها برای تمدید آتش بس و انتقال به یک روند سیاسی در جریان است.

الخاطر در ادامه خاطرنشان کرد: قطر آماده ارسال هر مقدار مورد نیاز کمک به نوار غزه است.

در همین راستا، سفارت آمریکا در دوحه نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: ما به همکاری با شرکای قطری خود ادامه خواهیم داد تا از اجرای کامل تبادل اسرا و آتش بس در غزه اطمینان حاصل کنیم.

بیش از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی و پایبند نبودن آن به معاهدات بین المللی و اصول انسانی نشان داد که چیزی جز مقاومت مسلحانه، پاسخ اشغالگری نیست.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

علیرغم فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت های غربی از جمله دولت های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند.

رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.

پربیننده ترین خبرها