در روز رونمایی و الحاق به نیروی دریایی صورت گرفت؛

گزارش العالم از عرشه ناوشکن پیشرفته ایرانی «دیلمان» +ویدیو

دوشنبه 6 آذر 1402 - 10:29

خبرنگار العالم از روی عرشه ناوشکن ایرانی «دیلمان» در بند انزلی گزارش داد که جمهوری اسلامی ایران از ناوشکن پیشتر ساخت متخصصان وزارت دفاع رونمایی کرد.

العالم - ایران ـ سیاسی

محمد لاجوردی خبرنگار شبکه العالم در بندر انزلی از برگزاری جشن روز ملی نیروی دریایی جمهوری اسلامی با رونمایی از ناوشکن «دیلمان» با حضور تعدادی از فرماندهان ارتش خبر داد.

دیلمان از پیشرفته‌ترین ناوشکن های ایرانی از سری شناورهای پروژه موج و از کلاس جماران است که در آبهای شمالی به ماموریت خواهد پرداخت.

این کشتی پنجمین ناوشکن پروژه موج و در رده جماران است که ابتدا توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی طراحی و سپس با نظارت این نیرو در مجتمع صنایع دریایی ساخته شده است. این ناوشکن پیشرفته از امروز (دوشنبه) به ناوگان شمال نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی پیوست.

به گزارش خبرنگار العالم، این ناوشکن مجهز به انواع تجهیزات و سامانه‌های پدافندی و رزمی نصب شده در داخل کشور است و علاوه بر قابلیت دریانوردی در مسافت‌های طولانی، قابلیت جستجو، کشف، شناسایی، پایش و در صورت نیاز توانایی انهدام هر گونه تهدید هوایی، سطحی و زیرسطحی را دارد و قابلیت فرود هلیکوپتر را در روی عرشه خود نیز داراست.

بنابر این گزارش، ناوشکن ایرانی دیلمان جلوه دیگری از توانمندی‌های صنعت دفاعی ایران و مایه مباهات ایران اسلامی است.

مراسم الحاق ناوشکن «دیلمان» به ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیروی دریایی ارتش، صبح امروز (دوشنبه) با حضور سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در بندر انزلی برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها