اردن: اقدامات اسرائیل، جنایت جنگی و کشتار جمعی است

اردن: اقدامات اسرائیل، جنایت جنگی و کشتار جمعی است
دوشنبه 6 آذر 1402 - 19:46

وزیر خارجه اردن تأکید کرد که کشتار و نابودی که اسرائیل انجام می‌دهد، دفاع از خود نیست، بلکه جنایت جنگی و کشتار جمعی است.

العالم - اردن

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن گفت که جنگ غزه موسوم به «طوفان الاقصی»، از هفتم اکتبر آغاز نشد و این مسئله، معلول کشتار و اشغالگری رژیم صهیونیستی بوده است.

الصفدی با تأکید بر لزوم فوری اجرای آتش‌بس فراگیر در غزه، گفت: راه صلح، با راهکار دو دولتی و تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از هفت اکتبر، شاهد خونبارترین سال در کرانه باختری بوده‌ایم، تأکید کرد: کشتار و نابودی که اسرائیل انجام می‌دهد، دفاع از خود نیست، بلکه جنایت جنگی و کشتار جمعی است.

«می الکیله» وزیر بهداشت فلسطین هم در این زمینه گفت: به خاطر اتمام سوخت و تجهیزات پزشکی، 25 بیمارستان در نوار غزه، از مدار فعالیت خارج شد.

این وزیر فلسطینی ضمن درخواست توقف فوری و کامل تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، تأکید کرد، به خاطر تخریب منازل در جریان حملات رژیم صهیونیستی، 56 هزار خانواده بدون سر پناه هستند.

وزیر خارجه اردن همچنین گفت: اسرائیل هیچ باوری به راهکار دو دولتی ندارد و حاضر به تمکین در برابر حقوق بین‌الملل نیست. لذا باید به آن فشار وارد کرد تا صلح برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه صلح به سود مردم فلسطین و شهرک‌نشینان صهیونیست است، خاطر نشان کرد: فورا باید جنگی متوقف شود که امنیت سراسر منطقه را تهدید می‌کند.

الصفدی در پایان گفت که اسرائیل خود را یک رژیم فرای قانون می‌داند و همین مسئله باعث شده است حقوق بین‌الملل هم اعتبار خود را از دست بدهد.

کاظم ابوخلف سخنگوی آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای پناهندگان «آنروا» امروز خبر داد که مسئولان اسرائیلی تا کنون اجازه نداده‌اند سوخت وارد شمال نوار غزه شود.

ابوخلف با اشاره به اینکه دوره آتش‌بس برای گردآوری اطلاعات و تعیین میزان نیازمندیهای نوار غزه به ویژه شمال آن کافی نیست، گفت: تا کنون نتوانسته‌ایم درباره شمال اطلاعاتی جمع کنیم. البته اولویت، ارائه کمکهای انسانی از جمله آب، غذا و دارو به شهروندانی است که از هفت اکتبر از آن محروم بوده‌اند».

فارس

پربیننده ترین خبرها