افشا شدن 6 طرح اسرائیل برای ترور سنوار؛ مرد شماره یک عملیات‌الاقصی

افشا شدن 6 طرح اسرائیل برای ترور سنوار؛ مرد شماره یک عملیات‌الاقصی
سه شنبه 7 آذر 1402 - 15:37

روزنامه اسرائیلی "معاریو" روز سه شنبه فاش کرد که سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) شش طرح برای ترور یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه در بازه زمانی 2011 تا 2023 به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر ارائه کرده بود.

العالمفلسطین اشغالی

این روزنامه در گزارشی که توسط مفسر سیاسی‌اش بن کاسپیت تهیه شده بود، اشاره کرد که نتانیاهو با شش طرح ارائه شده توسط شین بت به ریاست یورام کوهن، سلف او ناداو آرگامان، و رئیس فعلی آن، رونن، مخالف کرده است.

کاسپیت خاطرنشان کرد که نقشه‌های ترور بر این واقعیت استوار بود که سنوار به عنوان یک فرد تحت تعقیب عمل نمی‌کند بلکه مایل است کارهای خود را آشکارا انجام دهد و در پناهگاه‌ زندگی نکند.

کاسپیت گفت که طرحی که رئیس فعلی شین بت، رونن بار، درباره ترور سنوار ارائه کرده بود، بهترین طرح بود، زیرا هدف آن نابودی تمام کادر رهبری جنبش حماس در نوار غزه بود.

دفتر نتانیاهو صحت آنچه در گزارش کاسپیت آمده را تکذیب کرد، به رغم آن که یورام کوهن، رئیس شین بت، پیش از او این اطلاعات را فاش کرده بود.

سنوار 61 ساله از خانواده ای از اهالی شهر عسقلان است که در سال 1948 به شهر خان یونس در غزه آواره شدند، جایی که این رهبر حماس در آنجا رشد و نمو یافت.

در سال 1988 سنوار بازداشت و به 4 بار حبس ابد محکوم شد اما در قرارداد تبادل اسرا در مقابل گلعاد شالیت سرباز اسرائیلی آزاد شد.

پربیننده ترین خبرها