تکاپوی تمدید آتش بس در غزه؛ تشدید جنایتگری رژیم صهیونیستی در جنین+ ویدیو

چهارشنبه 8 آذر 1402 - 08:44

در حالی که تلاش ها برای تمدید آتش بس و مبادله اسرا برای سومین بار به دنبال پایان مهلت آن تا امشب (چهارشنبه) تشدید شده است، نظامیان صهیونیست با حمله به مناطق مسکونی و بیمارستان های جنین، در حال ادامه اجرای سیاست کشتار فلسطینیان غزه این بار در کرانه باختری هستند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

پس از 48 روز کشتار مداوم و ارتکاب انواع جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه از جمله حملات مستقیم به مناطق مسکونی، بیمارستان ها، مدارس و پناهگاه ها و کشتار بیش از 14 هزار فلسطینی که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند، این رژیم بالاخره با فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده از جمله نابودی حماس و آزادسازی اسیران اسراییلی از طریق عملیات نظامی به ناچار تن به آتش بس موقت داد.

براین اساس، آتش‌بس چهار روزه ای بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه با تلاش های میانجیگرانه قطر، مصر و آمریکا، صبح جمعه (3 آذر ماه) از ساعت ۷ به وقت محلی آغاز شد و روز دوشنبه نیز برای ۲ روز دیگر یعنی تا امروز (چهارشنبه) تمدید شد.

از آنجا که اواخر امروز مدت آتش بس مرحله دوم بین حماس و رژیم صهیونیستی به پایان می رسد، خبرهای منتشر شده به رغم عدم پایبندی رژیم صهیونیستی و نقض مواردی از آتش،‌ حاکی از تلاش های میانجیگران برای تمدید آتش بس برای 10 روز دیگر است.

به دنبال تمدید آتش بس،‌ تا کنون حدود 180 اسیر فلسطینی و 50 اسیر اسراییلی و شماری از اسیران خارجی نیز آزاد شده اند و از سوی دیگر ورود کمک های انسانی به غزه نیز از طریق گذرگاه رفح میسر شده است.

روز گذشته در پنجمین روز از آتش بس، 30 اسیر فلسطینی آزاد و به صلیب سرخ تحویل داده شدند حماس نیز 12 اسیر شامل 10 اسرائیلی و ۲ تایلندی را آزاد کرد.

درحالی که رسانه های خبری و افکار عمومی جهان درگیر پیگری اخبار مربوط به آتش بس انسانی و مبادله اسرا در غزه هستند،‌ رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از این فرصت به تشدید جنایتگری خود در جنین واقع در کرانه باختری و تکرار جنایات خود در غزه، این بار در کرانه باختری مبادرت کرده است.

در همین زمینه منابع خبری اعلام کردند که شهر جنین از شب گذشته و بامداد امروز در معرض شدیدترین حمله اشغالگران اسرائیلی قرار دارد. در حمله به جنین بیش از 100 خودروی نظامی، 7 بولدوزر و بیش از 1100 نظامی مشارکت داشتند.
در همین زمینه فلسطین الیوم گزارش داد که در یورش نظامیان صهیونیست به جنین در کرانه باختری فسطین، بلدوزرهای نظامی این رژیم زیرساخت های اردوگاه جنین را تخریب کردند.

تخریب گفته می شود که یورش به جنین، بزرگ ترین تهاجم صهیونیست‌ها به این شهر و اردوگاه از زمان اجرای عملیات «طوفان الاقصی» است.
تهاجمبه دنبال این حمله، ارتش رژیم صهیونیستی اردوگاه جنین را از چهار طرف محاصره و آن را منطقه بسته نظامی اعلام کرده است. تمامی بیمارستان‌ها محاصره شدند و اجازه امدادرسانی به هیچ مجروحی داده نمی‌شود.

رسانه های فلسطینی از یورش نظامیان صهیونیست به بیمارستان «ابن سینا» و چند مرکز درمانی دیگر در شهر جنین خبر داده اند.

بالگردها و پهپادهای اسرائیلی هم در حال گشت‌زنی در آسمان جنین هستند.
درگیری مسلحانه در جنین

به دنبال حمله گستره رژیم صهیونیستی به جنین درگیری مسلحانه بین نیروهای مقاومت و نظامیان اشغالگر از شب گذشته تا این لحظه ادامه دارد.
درگیری خبرهای منتشر شده حاکی از زخمی شدن شماری از فلسطینیان در این حملات است. در همین حال صهیونیست‌ها تمامی بیمارستان‌ها را محاصره کرده و چند مجروح را هم از داخل آمبولانس‌ها ربوده و با خود برده‌اند.

بنابر گزارش منابع خبری، نظامیان رژیم صهیونیستی همچنان مانع خروج امدادگران و کادر درمان بیمارستان جنین برای مداوا و انتقال مجروحان می شوند.
جنین
تا کنون آمار دقیقی از تلفات حمله گسترده رژیم صهیونیستی به جنین منتشر نشده است.

پربیننده ترین خبرها