انتقاد امیر عبداللهیان از حضور رژیم صهیونیستی در کنفرانس آب‌وهوایی امارات

انتقاد امیر عبداللهیان از حضور رژیم صهیونیستی در کنفرانس آب‌وهوایی امارات
پنج‌شنبه 9 آذر 1402 - 20:05

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی در گفتگوی تلفنی، درباره آخرین تحولات غزه در سایه توافق آتش‌بس موقت تبادل نظر کردند.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی با اشاره به آتش بس موقت در غزه تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید به تلاش‌های خود برای توقف کامل جنایات جنگی رژیم صهونیستی و گشودن مسیرهای گسترده ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه ادامه دهند.

وزیر امور خارجه افزود: توقع آن است که شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای موثر بتواند به وظایف خود در قبال مردم فلسطین عمل کند.

‎شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات نیز ضمن تشریح اقدامات این کشور در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی جهت برقراری آتش بس افزود کشورش نهایت تلاش خود را برای استمرار آتش بس و افزایش ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه به کار خواهد بست.

این مقام اماراتی همچنین از آخرین اقدام‌های این کشور جهت برگزاری کنفرانس کاپ ٢٨ (کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی) در امارات، امیرعبداللهیان را مطلع کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از دعوت رئیس امارات متحده عربی از رئیس جمهور کشورمان جهت حضور در این کنفرانس، نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران را در این خصوص برای مقام اماراتی توضیح داد.

امیرعبداللهیان در این ارتباط افزود: با درک برگزاری کنفرانس بین المللی کاپ ٢٨ از سوی سازمان ملل و با ریاست امارات، حضور مقامات رژیم اشغالگر اسراییل در این اجلاس با توجه به جنایات جنگی و نسل کشی اخیر رژیم صهیونیستی در خور تامل جدی است.

پربیننده ترین خبرها