خبر بد برای نتانیاهو در بحبوحه جنگ غزه؛ از سرگیری جلسات محاکمه

خبر بد برای نتانیاهو در بحبوحه جنگ غزه؛ از سرگیری جلسات محاکمه
پنج‌شنبه 9 آذر 1402 - 18:54

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کرد جلسات محاکمه بنیامین نتانیاهو هفته آینده از سر گرفته می شود و برای وی که آینده سیاسی‌اش در خطر و با انتقاد شدید درباره مدیریتش در جنگ غزه مواجه است، مشکلات را دوچندان می کند.

العالم - فلسطین اشغالی

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که جلسات محاکمه بنیامین نتانیاهو علیرغم همزمانی آن با درگیری‌ها برگزار می شود.

رسانه‌های مذکور به نقل از دادستانی رژیم صهیونیستی افزودند: «هفته آینده پس از دو ماه وقفه 3 جلسه برگزار خواهد شد. در این جلسات، مرگ افسران پلیس اسرائیل و یک مقام مالی در پرونده معروف به «پرونده 4000» در رسانه‌ها ارائه می شود. نتانیاهو سال‌ها در این پرونده محاکمه شده است، زیرا متهم به ارائه خدمات غیرقانونی به شرکت مخابراتی بزق در ازای پوشش مثبت درباره او و همسرش سارا در وب‌سایت خبری پرتیراژ «والا» که توسط رئیس سابق این شرکت اداره می‌شود، بوده است.

گفتنی است این یکی از 3 موردی است که نتانیاهو در آن به فساد و نقض اعتماد، متهم شده است.

به گزارش شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی، محاکمه نتانیاهو در این پرونده در حال حاضر در مرحله حضور شاهدان در دادگاه تعقیب قضایی است. سپس پرونده دفاعی مطرح می شود که خود نتانیاهو در آن شهادت خواهد داد. اگرچه زمان زیادی طول خواهد کشید، اما مطرح شدن موضوع محاکمه در برابر افکار عمومی و همزمان با جنگ، تحولی منفی برای نتانیاهو خواهد بود. وی تقریباً از همه طرف‌ها متهم به شکست و سهل انگاری در برابر حمله حماس در 7 اکتبر است.

نتانیاهو از پذیرش شکست در برابر حمله حماس خودداری کرد برخلاف دیگر مقامات اسرائیلی که این کار را انجام دادند.

نظرسنجی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که اکثریت برای دوران پس از جنگ، نتانیاهو را به عنوان راهبر این رژیم نمی‌خواهند، اما صداهایی شنیده می‌شود که خواستار برکناری او حتی با وجود جنگ با حماس هستند.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون، پیشنهاد برکناری نتانیاهو از قدرت و جایگزینی او با یکی از اعضای حزب لیکود را مطرح کرده است.

پربیننده ترین خبرها