شمار شهدای دور دوم حملات به فلسطینیان غزه به 200 نفر رسید

شمار شهدای دور دوم حملات به فلسطینیان غزه به 200 نفر رسید
شنبه 11 آذر 1402 - 10:48

آمار شهدای دور دوم حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان غزه از روز گذشته تا کنون به 200 نفر رسید.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش فلسطین الیوم، وزارت بهداشت غزه از افزایش تعداد شهدای دور دوم حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه از صبح دیروز (جمعه 10 آذر ماه) به 200 نفر خبر داد.

بنابر این گزارش،‌ وزارت بهداشت همچنین اعلام کرده که در این مدت 589 فلسطینی نیز مجروح شده اند.

دور دوم جنایتگری و کشتار فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی پس از اعلام پایان آتش بس از روز گذشته آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.

روز گذشته (جمعه 10 آذر ماه) الجزیره با اعلام پایان آتش بس در غزه و حملات مجدد رژیم صهیونیستی تاکید کرد: «آژیر خطر برای دومین بار طی یک ساعت گذشته در شهرک های اطراف نوار غزه به صدا درآمد.»

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی و کشتار بیش از 14 هزار فلسطینی که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند، سر انجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، رژیم صهیونیستی روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سر باز زد.
علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس دیروز (جمعه 10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: پایان این نبرد به معنای پایان کار سیاسی نتانیاهو و حتی شاید زندانی شدن وی خواهد بود، به ویژه که در زمینه تحقق اهداف اعلام شده اش در خصوص درهم شکستن مقاومت و آزاد سازی بی قید و شرط اسرای صهیونیست پس از 50 روز بمباران ناکام ماند.

وی گفت که قرار بود پنجشنبه شب ( 9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر تجاوزات و بمباران صهیونیست ها به نوار غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.
نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسراییلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم صهیونیستی به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها با استفاده از بمب های ممنوعه را آغاز کرد.

پربیننده ترین خبرها