فرمانده کل ارتش:

نیروی دریایی در حوزه بدون سرنشین‌ها و تجهیزات دفاعی به خودکفایی رسید

نیروی دریایی در حوزه بدون سرنشین‌ها و تجهیزات دفاعی به خودکفایی رسید
شنبه 11 آذر 1402 - 13:35

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه اکنون به برکت پیروی از ولایت فقیه و خلاقیت جوانان نیروهای مسلح بسیاری از تجهیزات دفاعی در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: در حوزه بدون سرنشین‌ها در نیروی دریایی کارهای ارزشمندی انجام شده که تنها بخش کوچکی از آن قابل نمایش است.

العالم - ایران

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی روز شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای علمی و فنی نیروی دریایی ارتش که در ستاد فرماندهی نداجا برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکرم برای همه نعمت‌هایی که به ما عطا فرمودند به ویژه برخورداری از همرزمان پای کار و خلاق که امروز بسیاری از تجهیزات که روزی برای ما آرزو بود را با کار شبانه روزی تولید کرده اند.

وی ادامه داد: دستیابی به بسیاری از تجهیزات و پیشرفت های مد نظر فرماندهی معظم کل قوا یک روز برای ما آرزو بود اما امروز به برکت پیروی از ولایت فقیه و عمل به فرمایشات ایشان به دستاوردهای چشمگیری رسیده ایم.

فرمانده کل ارتش گفت: وقتی به سیاست ها و راهبردهای دفاعی کشور نگاه می کنیم به نیازهایی می رسیم اما در حوزه بدون سرنشین ها در نیروی دریایی کارهای بسیار ارزشمندی انجام شده که تنها بخش کوچکی از آن قابل نمایش است.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: تجهیزاتی که روزی با هزینه های بسیار تامین می شد امروز با تلاش و مجاهدت دانشمندان و کارکنان جوان صنایع دفاع و نیروی دریایی در داخل کشور تولید می شود و ما را از بیگانگان بی نیاز کرده است.

وی ادامه داد: تلاش ها نشان می دهد که باید شاهد پیشرفت های چشمگیرتری از نیروی دریایی ارتش باشیم تا نیروی دریایی در شان مردم ایران داشته باشیم.

نیازهای دفاعی در داخل کشور ساخته می شود
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه خلاقیت جوانان نیروهای مسلح را به کلی از اتکا به خارج بی نیاز کرده است، گفت: برای دفاع از کشور هر چیزی که نیاز داشته باشیم در کشور ساخته می شود.
سرلشکر موسوی گفت: امروز یک بار دیگر شاهد به نمایش گذاشتن توانمندی‌های حاصل نبوغ و ابتکار برادران عزیزمان در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم که با همکاری بخش‌های دانش بنیان به انجام رسانده اند.

وی یادآورشد: این نمایشگاه سالی یکبار برگزار می شود و در هر سال ما تجهیزات و دستاوردهای جدیدی را مشاهده می کنیم و آن تجهیزات و دستاوردهایی که قابل ارائه بود، به نمایش درآمد اما بخش هایی هم ارائه شده که به دلیل ایکه دارای طبقه بندی است هنوز قابلیت به نمایش درآمدن عمومی را ندارد و در این نمایشگاه به صورت جداگانه نمایش داده شده است.

فرمانده کل ارتش افزود: تجهیزاتی هم هست که قابلیت آوردن در نمایشگاه را ندارد که قطعا در توان رزمی نیروی دریایی هم اکنون استفاده می شود و آنهایی هم که به مرور زمان وارد نیروی دریایی و استفاده در یگان‌های عملیاتی می شود، توان قابل ملاحظه‌ای برای نیروی دریایی ایجاد می‌کند.

سرلشکر موسوی تاکید کرد: اما آنچه مهم است اینکه همه این دستاوردها حاصل تلاش ثدرت، دانش، ابتکار و خلاقیت جوانان کشورمان است که نیروهای مسلح ما را به کلی از اتکا به خارج بی نیاز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه برای دفاع از کشور هر چیزی که نیاز باشد در داخل کشور ساخته می شود، خاطرنشان کرد: در نیروی دریایی هم از سال ها پیش این تلاش جهادی یک روند صعودی را در پیش گرفته است و ما هر سال شاهد اتفاقات بسیار خوبی که تاثیرات بسیار زیادی در آمادگی رزمی این بخش دارد را شاهد هستیم که نمونه این موفقیت ها را نیروی دریایی در عرصه اقیانوس ها از خود نشان داده و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورده است.

نمایشگاه دستاوردهای علمی و فنی نیروی دریایی ارتش صبح امروز در محل نمایشگاه‌های ستاد نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمد. شناور بدون سرنشین کنترل از راه دور ROV و پهپاد چمروش ۴ از مهمترین دستاوردهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه بود.

پربیننده ترین خبرها