دیدار سرلشکر باقری با مقامات عراقی

دیدار سرلشکر باقری با مقامات عراقی
يکشنبه 12 آذر 1402 - 13:09

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اولین سفر رسمی خود به کشور عراق با مقامات این کشور از جمله رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور و وزیر دفاع دیدار کرد.

العالم - ایران

به گزارش روابط عمومی ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر پاسدار محمد باقری در اولین سفر رسمی خود به کشور عراق در دیدار با ژنرال عبدالامیر یارالله رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور با اشاره به مشترکات فراوان و روابط حسنه‌ی دو ملت ایران و عراق، گفت: ثبات و امنیت خوبی در عراق برقرار می‌باشد و این کشور در مسیر رشد و توسعه در حال حرکت است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دوران جنگ با داعش را برگ زرینی در تاریخ دو کشور عنوان کرد و گفت: تنها کشوری که در مقابله با داعش به کمک عراق آمد، جمهوری اسلامی ایران بود و شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس میراثی گران‌بها برای مردم دو کشور می‌باشند.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه گسترده‌ترین و موثرترین بخش‌ها مربوط به همکاری‌های آموزشی می‌باشد، تصریح کرد: دو کشور دارای تجربیات خوب و ارزشمندی در جنگ با تروریسم دارند و می‌توانند با یک طراحی مناسب تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید بر اینکه برگزاری رزمایش‌ مشترک در مرزهای دو کشور باعث تامین امنیت پایدار در مرزها می‌شود، گفت: مرزهای مشترک دو کشور فرصتی برای افزایش همگرایی‌ و سود بردن هر دو ملت از ظرفیت‌های متقابل می‌باشد.
رئیس ستاد ارتش عراق نیز ضمن ابراز قدردانی از جمهوری اسلامی بابت همکاری صادقانه در مبارزه با داعش و یاد شهید سلیمانی، آمادگی کامل نیروهای مسلح عراق را برای توسعه مبادلات نظامی، دفاعی، آموزشب و رزمایشهای مشترک و تبادل تجارب اعلام نمود.

سردار باقری در سفر سه روزه خود به عراق با رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور، نخست وزیر ، مشاور امنیت ملی ، رئیس بسیج مردمی و برخی از فرماندهان عالی ارتش عراق دیدار خواهد کرد .

سرلشکر باقری به دعوت رییس ستاد کل ارتش عراق در راس هیاتی شامگاه شنبه وارد بغداد شد.

وی در فرودگاه نظامی شهید محمد علاء بغداد مورد استقبال سرلشکر حامد محمد گمر معاون آموزشی رییس ستاد کل ارتش عراق قرار گرفت.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با حضور در محل شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابو مهدی المهندس جانشین سازمان الحشد الشعبی عراق در مسیر فرودگاه بغداد که در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در عملیات تروریستی به وسیله پهپادهای ارتش آمریکا به شهادت رسیدند، حضور یافته و با قرائت فاتحه در یادمان این شهدا نسبت به مقام شامخ آنها ادای احترام کردند.

1

پربیننده ترین خبرها