چرا اسرائیل خیابان صلاح الدین در باریکه غزه را منطقه نظامی اعلام کرد؟

يکشنبه 12 آذر 1402 - 15:13

خبرنگار العالم در غزه گفت: رژیم صهیونیستی خیابان صلاح الدین را یک منطقه نظامی بسته اعلام کرد و مرکز باریکه غزه را از جنوب آن جدا کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

اسراء البحیصی خبرنگار العالم در غزه تاکید کرد: ارتش اشغالگر خیابان صلاح الدین که از شمال تا جنوب باریکه غزه امتداد دارد، منطقه نظامی بسته اعلام کرد و منطقه مرکزی باریکه غزه را از منطقه جنوبی جدا کرد.

خبرنگار العالم گفت: ارتش رژیم صهیونیستی در ایست ابوهولی در خیابان صلاح الدین مستقر است ومی کوشد تا از طریق منطقه ابوهلی، به منطقه واقع در میان دیرالبلح و خانیونس نفوذ کند.

اسراء البحیصی ادامه داد: تانک‌های اسرائیلی به سمت غرب حرکت می‌کنند اما با مقاومت گسترده روبرو شدند و درگیری‌های شدید میان مبارزان فلسطینی و نظامیان صهیونیست همچنان ادامه دارد. هدف اسرائیل جداکردن مناطق باریکه غزه از یکدیگر است و بر این باور است که با این اقدام می‌تواند مقاومت را زمین‌گیر کند و امکان جابجایی اسرای اسرائیلی را از مقاومت سلب کند و این علاوه بر یورش به شهر خانیونس است.

خبرنگار العالم تاکید کرد که هدف اعلام‌نشده رژیم صهیونیستی اعمال فشار بیشتر علیه اهالی غزه است. بویژه که اسرائیل اعلام کرد که اجازه ورود کمک‌ها به مرکز باریکه غزه را نمی‌دهد.

پربیننده ترین خبرها