گزارش العالم؛ یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری گسترش یافته است

چهارشنبه 15 آذر 1402 - 14:37

از آغاز عملیات "طوفان الاقصی" از سوی مقاومت غزه علیه رژیم اشغالگر، دامنه یورش نیروهای صهیونیستی و نیز شهرک‌نشینان در شهرهای کرانه باختری گسترش یافته است و فلسطینیان در معرض خطر واقعی قرار دارند.

العالم- فلسطین اشغالی

خبرنگار شبکه خبری العالم در جنین واقع در کرانه باختری گزارش داد: رژیم اشغالگر از زمان آغاز عملیت طوفان الاقصی (شنبه 15 مهر/ 7 اکتبر 2023)، بر تنش‌ها در کرانه باختری شدت بخشیده است.

رژیم اسرائیل جبهه جدیدی در داخل کرانه باختری باز کرده و دامنه تجاوزگری هایش را از نوار غزه تا کرانه باختری گسترش داده است. بر این اساس، نیروهای صهیونیست به چند شهر کرانه باختری یورش برده و شماری فلسطینی را بازداشت کردند که در برخی موارد، با مقاومت نیروهای فلسطینی روبه‌رو شدند.

از سوی دیگر، در جریان تیراندازی نیروهای اشغالگر در استان طوباس درکرانه با ختری، دو فلسطینی شهید شدند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز از شهادت یک فلسطینی در شهر طولکرم خبر داد و تصریح کرد که این فلسطینی هفته گذشته در جریان یورش نیروهای اشغالگر به این شهر زخمی شده بود.

خبرنگار العالم همچنین از یورش نظامیان اشغالگر به اردوگاه آوارگان فلسطینی"بلاطه" در شرق نابلس خبر داد و تصریح کرد که رژیم صهیونیستی با هدف نابود کردن مبارزان فلسطینی و نیروهای مقاومت، اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی را در زمره حملات خود قرار داده است.

اردوگاه "دهیشه" نیز از حملات نظامیان اسرائیلی در امان نماند و در جریان یورش صهیوینست ها، چندین فلسطینی زخمی شدند که نیروهای اشغالگر مانع از انتقال آنها به بیمارستان‌ها شدند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که شهرک‌نشینان صهیونیست خطر واقعی برای فلسطینیان به‌ویژه هنگام عبور و مرور از خیابان‌های ممتد میان شهرهای کرانه باختری هستند.

پربیننده ترین خبرها