روایت مقام سابق آمریکایی از تجاوز نظامیان اشغالگر به کودک اسیر فلسطینی + فیلم

پنج‌شنبه 16 آذر 1402 - 12:37

یکی از مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا، داستان تجاوز نظامیان اشغالگر به یک کودک اسیر فلسطینی در زندان المسکوبیه در قدس اشغالی را بازگو کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، جاش پل یکی از مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا، پس از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان نوار غزه که دو ماه است ادامه دارد، از وزارت خارجه آمریکا استعفا داد.

وی روز چهارشنبه (دیروز) در مصاحبه ای با سی ان ان گفت: «من فکر می کنم باید جنایاتی را که هر روز برای فلسطینی‌ها اتفاق می افتد، محکوم کنیم.»

هنگامی که از جاش پل در مورد خشونت جنسی و اتهامات مردان جنبش مقاومت فلسطین «حماس» مبنی بر تجاوز به گروگان‌های اسرائیلی پرسیده شد، جاش پل پاسخ داد: «در رابطه با خشونت جنسی، من بخشی از روند تحقیق درباره حقوق بشر و سلاح‌هایی که به اسرائیل ارسال می شود، بودم و یک موسسه خیریه به نام جنبش بین المللی برای دفاع از فلسطین وجود داشت.

وی ادامه داد: «این بنیاد توجه ما در وزارت امور خارجه را به مساله تجاوز جنسی جلب کرد. در واقع، ما تجاوز به یک پسر 13 ساله فلسطینی را در زندان «اسرائیل» در الماسکوبیه واقع در قدس کشف کردیم.»

پل در اظهارات خود تأکید کرد: «ما این ادعاها را بررسی کرده ایم و متوجه شدیم کاملا درست و معتبر است. موضوع را با کابینه «اسرائیل» در میان گذاشتیم. روز بعد ارتش اسرائیل وارد دفاتر این سازمان شد و تمام رایانه‌های آنها را ثبت و ضبط کرد و آنها را یک نهاد تروریستی اعلام نمود.»

پربیننده ترین خبرها