گزارش العالم از قانون جرم انگاری روابط با رژیم صهیونیستی در یمن

پنج‌شنبه 16 آذر 1402 - 08:29

صنعا به دنبال رأی‌گیری پارلمان یمن، قانون ویژه‌ای را برای ممنوعیت و جرم انگاری به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی روابط با آن، تصویب کرد.

العالم - یمن

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از صنعا،‌ قانون ممنوعیت و جرم انگاری به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی روابط با آن، همچنین برقراری روابط دیپلماتیک، سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی یا هر نوع روابط دیگر را به طور مستقیم یا غیرمستقیم با رژیم اشغالگر ممنوع کرده است.

سلطان السامعی یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن در گفت و گو با العالم اظهار داشت: «جرم انگاری عملکرد کسانی که از منظر دینی، ملی و انسانی روابط عادی با رژیم صهیونیستی دارند، اقدام بسیار مهمی است. در این پلتفرم از همه کشورهایی که با «اسرائیل» عادی‌سازی می‌کنند، می‌خواهیم سفیران «اسرائیل» را از کشور خود اخراج کنند.»

به گفته دولت صنعا تصویب این قانون در چارچوب اقدام رسمی برای حمایت از ملت فلسطین و مقاومت و نیز با هدف مقابله با رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

امیرالدین جحاف، رئیس سازمان حقوق و آزادی‌ در یمن، گفت: «این تصمیم یکی از روش‌هایی است که صنعا برای مقابله رسمی با رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده و همچنین از تمامی حکومت های عربی و اسلامی برای انجام اقدام مشابه دعوت به عمل می آورد.

به گفته مقامات یمنی، این قانون علاوه بر اهمیت آن در حفاظت از یمن، مطابق با دستورات دینی و ملی است و برای دفع خطراتی که رژیم صهیونیستی برای یمن و منطقه ایجاد می کند، تصویب شده است.

تصویب این قانون از سوی صنعا بیانگر اقدامی سیاسی (علاوه بر اقدام نظامی پیشین) برای حمایت‌ همه جانبه از فلسطین و مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی است.

پربیننده ترین خبرها