حمله وحشیانه ارتش اسرائیل به اسرا و برهنه کردن آنها در غزه + فیلم

پنج‌شنبه 16 آذر 1402 - 22:15

رامی عبده، رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه گفت: «صحنه‌های وحشیانه منتشر شده توسط اشغالگران در برخورد با شهروندان فلسطینی و درآوردن برهنه‌کردن آنها نشان می‌دهد که نیروهای اشغالگر مانند نازی‌ها عمل می‌کنند.»

العالم - فلسطین اشغالی

«رامی عبدو» در گفت و گوی اختصاصی با شبکه العالم توضیح داد که اتفاقات این مدارس چند روزی است که رصد می‌شود و این مدارس که آوارگان به آن پناه آورده‌اند زیر نظر سازمان ملل (UNRWA) هستند.

وی افزود که نیروهای اشغالگر طی روزهای گذشته این مدارس را محاصره کرده‌اند به طوری که به سختی آب آشامیدنی به دست می‌آورند.

رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه ادامه داد که تک تیراندازان اشغالگر هرکسی را که این مدارس را ترک کند یا کوچکترین حرکتی انجام دهد، هدف قرار می دهد و هدف قرار دادن مدارس پناهگاه آوارگان همچنان ادامه دارد.

وی گفت که صبح امروز اشغالگران این مدارس را بمباران و دیوارهای آنها را تخریب کردند و در زیر رگبار گلوله از افراد داخل مدارس از جمله پسران خواستند که ترک کنند و تسلیم شوند؛ اشغالگران این افراد غیرنظامی و بعضا فعال در موقعیت‌های برجسته از جمله روزنامه‌نگاران، دانشگاهیان و پزشکان را وادار کردند که لباس‌های خود را در بیاورند.

رژیم اشغالگر سعی دارد در یک نمایش تبلیغاتی وانمود کند مبارزیان مقاومت را تحت کنترل دارد در حالی که همه آنها شهروندان غیرنظامی بودند.

وی خاطرنشان کرد: دیده‌بان حقوق بشر از شهادت برخی افراد فیلم مستند گرفته است، اما روند راستی آزمایی همچنان ادامه دارد.

عبدو تاکید کرد که همه آنها را به مناطق تحت کنترل اشغالگران منتقل و برهنه کردند، مورد آزار و اذیت، ضرب و شتم و نیز تعرض قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها