در پی حملات وحشیانه ارتش اشغالگر؛

شهادت شماری از اعضای خانواده خبرنگار المنار در جنوب غزه

شهادت شماری از اعضای خانواده خبرنگار المنار در جنوب غزه
جمعه 17 آذر 1402 - 23:17

در حمله امروز جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی به منزل خانواده خبرنگار شبکه المنار لبنان در باریکه غزه برخی از اعضای خانواده وی شهید و یا مجروح شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

در حمله جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی به منزل خانواده «عماد عید » خبرنگار شبکه المنار در اردوگاه الشابوره در رفح ،‌ برخی از اعضای خانواده وی شهید و یا مجروح شدند.

بدین ترتیب و بر اساس آمارهایی که شبکه العالم از موسسات ذیربط دریافت کرده است، شمار تلفات روزنامه نگارانی که درمدت کمتر از دو ماه در حملات رژیم اسرائیل به باریکه غزه کشته شدند ، از تعداد روزنامه نگاران کشته شده در جنگ جهانی دوم فزونی گرفت. جنگی که قربانیان آن ده ها میلیون نفر بود و به خونبارترین جنگ در تاریخ نوین معروف است.

بر اساس آمارهای اتحادیه روزنامه نگاران فلسطینی، تا کنون ۷۵ روزنامه نگار و فعال رسانه ای در جنگ غزه شهید و حدود ۸۰ روزنامه نگار و فعال رسانه ای نیز در این جنگ مجروح شده اند. دو روزنامه نگار ناپدید شده اند. رژیم اشغالگر منازل خانواده های ۶۰ روزنامه نگار و مقرها و مراکز ۶۳ مرکز و موسسه فعال در زمینه اطلاع رسانی و مطبوعاتی را تخریب و فعالیت ۲۵ رادیوی محلی را تعطیل و فعالیت ۳ رسانه دیگر را محدود کرده است.

این درحالیست که سازمان های بین المللی ذیربط در امور آزادی مطبوعات و روزنامه نگاران ، محکومیت جنایت های قتل و کشتار برنامه ریزی شده رژیم اسرائیل در جریان تجاوز به ملت فلسطین در باریکه غزه را خواستار شده اند.

پربیننده ترین خبرها