شهادت دو روزنامه‌نگار زن در غزه و خان‌یونس

شهادت دو روزنامه‌نگار زن در غزه و خان‌یونس
يکشنبه 19 آذر 1402 - 12:51

روز شنبه دفتر رسانه های دولتی در نوار غزه و سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی از شهادت دو خبرنگار زن در شهرهای غزه و خان ​​یونس خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

دفتر رسانه‌های دولتی در باریکه غزه اعلام کرد که در حمله صهیوینست ها به محله الدراج در شرق شهر غزه علا عطالله روزنامه‌نگار فلسطینی به همراه خانواده‌اش به شهادت رسید.

منابع رسانه‌ای و شاهدان عینی به خبرگزاری آناتولی گفتند که در حمله صهیونست ها به شهر غزه علا عطالله روزنامه نگار به همراه اعضای خانواده اش که به دلیل آوارگی در خانه یکی از بستگان ساکن شده بود به شهادت رسید .

حالت غم و اندوهی در میان خبرنگاران فلسطینی در شبکه های اجتماعی حاکم شده است و آنان توئیت هایی را که عطالله چند روز قبل از شهادتش منتشر کرده بود، در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشتند.

او در آخرین توئیت خود در روز جمعه نوشت: "غزه باید چند شب دیگر باید وحشت و مرگ را شمارش کند؟ چند روز باید از دست دادن، غیبت و درد و رنج را بشمارد ؟ چند ساعت باید گرسنگی، تشنگی، سرما، بیماری، آوارگی و بیگانگی را به حساب بیارود؟چقدر مرده، گریان و داغدیده باید بشمارد تا نفرین حساب فرو بریزد و ظلم اعداد از بین برود.»

عطالله با تعدادی از رسانه های عربی و بین المللی از جمله "الأناضول"(قبل از ترک آن در سال 2017)، کار کرده بود.

سندیکای روزنامه نگاران فلسطین نیز به نوبه خود اعلام کرد: که درحمله سحرگاه دیروز صهیونیست ها به خان یونس ، دعاء الجبور روزنامه نگار، همسر و فرزندانش به شهادت رسید. به گفته عمر نزال، معاون رئیس سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی، دعاء الجبور برای شبکه محلی «"شبكة عيون الإعلام "کار می کرد.

پربیننده ترین خبرها