گزارش العالم از خسارت های سنگین رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

دوشنبه 20 آذر 1402 - 09:42

آمار و ارقام سنگین خسارت ها و تلفات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه که 2000 نظامی معلول روی دست آن گذاشته، این رژیم و شهرک نشینان را به وحشت انداخته است.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار شبکه خبری العالم در رام الله گزارش داد: تصمیم جدید رژیم صهیونیستی مبنی بر تمدید زمان حمله به غزه تاکتیکی تبلیغاتی است. رژیم اشغالگر در واقع خواستار ‍پایان هر چه سریع تر جنگ است زیرا آمار و ارقام سنگین خسارت ها و تلفات، این رژیم و شهرک نشینان را به وحشت انداخته است کما اینکه دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا هم به دلیل حمایت های بی قید و شرط از حملات این رژیم به غزه، نگران شکست در انتخابات آتی است.

بنابر این گزارش، از وقتی که یمن وارد جنگ با رژیم صهیونیستی شده و تهدید کرده است که دامنه جنگ را توسعه می دهد، این اقدام هزینه های سنگین پیش بینی نشده ای را بر رژیم اشغالگر تحمیل خواهد کرد. این در حالی است که روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت فاش کرد که آمریکا از سران این رژیم خواسته است به تحرکات یمن پاسخ ندهند.

به گزارش خبرنگار العالم، آمریکا بر این باور است که هر گونه پاسخ از سوی رژیم صهیونیستی باعث گسترش دامنه جنگ شده و آن را به جنگ منطقه ای تبدیل خواهد کرد.

بنابر این گزارش، شهرک نشینان صهیونیست هم به این باور رسیده اند که فلسطین تنها نیست و بخشی از یک جبهه بزرگ تر است، تمام حوادثی که در جبهه جنوب لبنان، کرانه باختری و یمن رخ می دهد همه بخشی از یک جنگ در جبهه های متعدد هستند؛ گفتنی است همه روسای سابق ستاد ارتش رژیم اشغالگر درباره این موضوع هشدار داده و اعلام کرده بودند که این رژیم نمی تواند همزمان در چند جبهه بجنگد.

خبرنگار العالم همچنین تصریح کرد که ادعاهای این رژیم درباره توسعه دامنه جنگ صرفا یک تاکتیک تبلیغاتی است در حالی که همه شواهد و قراین در عالم واقع حکایت از آن دارد که رژیم اشغالگر به دنبال پایان هر چه سریعتر این جنگ است اما مشکل اینجاست که نمی تواند به این اوضاع پایان دهد.

بنابر گزارش خبرنگار العالم، میزان خسارت های رژیم اشغالگر در جنگ زمینی بسیار بالاست به طوری که تا کنون ۲۰۰۰ نظامی معلول روی دست ارتش این رژیم مانده و تبدیل به باری سنگین بر دوش آن شده است.

تعداد مجروحان نظامی این جنگ برای ارتش ۱۶۰ هزار نفری این رژیم بیش از ۱۵ هزار نفر اعلام شده ولی تعداد واقعی تلفات بسیار بیشتر از آن چیزی است که ارتش این رژیم اعلام می کند.

بنابر این گزارش، روزنامه اسرائیل هیوم فاش کرده است که آمریکا خواستار پایان این جنگ تا اواخر سال جاری است زیرا دولت کنونی این کشور از آن می ترسد که به خاطر این جنگ هواداران خود را از دست بدهد. بایدن هم نگران آن است که این جنگ، نقطه پایانی بر رؤیای او برای تمدید دوره ریاست جمهوری اش باشد.

پربیننده ترین خبرها