حماس: تشکیلات خودگردان به مقاومت روی بیاورد

حماس: تشکیلات خودگردان به مقاومت روی بیاورد
سه شنبه 21 آذر 1402 - 19:21

حماس از تشکیلات خودگردان خواست، توافق اسلو را نادیده بگیرد، هر گونه هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را متوقف کند و به مقاومت فراگیر روی بیاورد.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در واکنش به اظهارات اخیر نتانیاهو گفت: اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره آمادگی ارتش این رژیم برای حمله به تشکیلات خودگردان و نهادهای امنیتی وابسته به آن، نشان می‌دهد که این مقام اسرائیلی به دنبال حمله به ملت ما در غزه یا کرانه باختری است.

حماس تاکید کرد: نتانیاهو حتی به کسانی که سازش سیاسی با او را پذیرفته‌اند، اهمیت نمی‌دهد.

جنبش حماس از تشکیلات خودگردان خواست، توافق اسلو را نادیده بگیرد، هر گونه هماهنگی امنیتی را متوقف کند و به مقاومت فراگیر روی بیاورد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل امروز (۲۱ آذر) در سخنانی گفت که امکان رویارویی نظامی با تشکیلات خودگردان در کرانه باختری وجود دارد و اینکه غزه تحت هیچ شرایطی به کنترل نظامی تشکیلات درنخواهد آمد.

به نوشته الجزیره، نتانیاهو در گفت‌و‌گو با رادیو ارتش اسرائیل مدعی شد که اسرائیل کنترل نظامی غزه را در دست خواهد گرفت و مدیریت امور شهری به تشکیلات خودگردان واگذار می‌شود.

نخست‌وزیر اسرائیل در ارتباط با تلاش کشورهای جهان برای توقف جنگ در غزه نیز گفت: «ما تسلیم فشارهای بین المللی نخواهیم شد».

او همچنین در خصوص شرایط کرانه باختری نیز گفت: «دولت احتمال بروز جنگ علیه نیروهای تشکیلات خودگردان در کرانه باختری را بعید نمی‌داند و طرح‌های فوق‌‌العاده برای مقابله با چنین پیشامدی وضع کرده است».

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل شب گذشته نیز در جمع نمایندگان پارلمان (کنست) گفته بود که فرقی بین حماس و تشکیلات خودگردان وجود ندارد؛ او گفت: «در حالی که حماس می‌خواهد هم اکنون ما را نابود کند، اما تشکیلات قصد دارد این کار را طی چندین مرحله انجام دهد».

او در کمیته امور خارجه و دفاع کنست افزود: «تشکیلات خودگردان فلسطین تحت هیچ شرایطی بر غزه حکومت نخواهد کرد، ما پس از جنگ مسئولیت امنیت در غزه را در دست خواهیم داشت».

نتانیاهو در این جلسه افزود: «۱۲۰۰ کشته در جریان کشتار حماس در ۷ اکتبر برابر با تلفات ناشی از توافقنامه اسلو در سال ۱۹۹۲ است؛ این توافقنامه اشتباه بود که یک صلح جعلی را با فلسطینی‌ها به وجود آورد و امکان ایجاد تشکیلات خودگردان را فراهم کرد».

از آغاز جنگ در غزه، کرانه باختری نیز به پا خواسته و روزی نیست که در یک نقطه از این منطقه درگیری میان نظامیان اسرائیلی با جوانان فلسطینی رخ ندهد. طبق آخرین آمار از تاریخ ۱۵ مهر (آغاز نبرد طوفان الاقصی) تاکنون ۲۷۸ نفر در کرانه باختری شهید و ۳۳۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها