تازه‌ترین واکنش پنتاگون به 'اقدامات یمنی‌ها'

تازه‌ترین واکنش پنتاگون به 'اقدامات یمنی‌ها'
چهارشنبه 22 آذر 1402 - 00:40

آمریکا در واکنش به حمله نیروهای مسلح یمن به یک کشتی نروژی که عازم سرزمین‌های اشغالی بود، مدعی شد که این اقدامی بی‌ثبات کننده و مستلزم «راه حلی بین‌المللی» است.

العالم - آمریکا

به گزارش رویترز، «پت رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سه‌شنبه شب اظهار کرد: اقدامات نیروهای حوثی بی‌ثبات کننده و خطرناک و همچنین نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

وی افزود: این یک مشکل بین‌المللی و مستلزم یک راه حل بین‌المللی است.

رایدر در عین حال گفت که آمریکا در حال همکاری با متحدان متحدان منطقه‌ای خود برای ایجاد یک یگان ویژه دریایی به منظور مقابله با تهدیدها علیه کشتیرانی در خاورمیانه است.

وی همچنین اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا هفته آینده به سرزمین‌های اشغالی، قطر و بحرین سفر خواهد کرد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) سه‌شنبه در بیانیه ای مدعی شد که پرتاب موشک کروز از مناطق تحت کنترل انصارالله یمن در تنگه باب المندب به آتش سوزی و خسارت یک شناور تجاری منجر شد هر چند که در این واقعه به کسی آسیبی نرسید.

خبرگزاری رویترز به نقل از این بیانیه نوشت: در زمان این حمله هیچ کشتی آمریکایی در آن نزدیکی نبود اما ناوشکن میسون (MASON) به درخواست کمک نفتکش ام تی استریندا (STRINDA) پاسخ داد و اکنون مشغول کمک رسانی است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن حمله به کشتی نروژی که در حال حمل مواد نفتی به سمت سرزمین های اشغالی حرکت می کرد را تایید کرد.

در این بیانیه آمده است که این کشتی بار نفتی داشت و به سمت رژیم صهیونیستی درحال حرکت بود و با موشک دریایی مناسب هدف قرار گرفت.

نیروهای مسلح یمن افزود: در دو روز گذشته موفق شدیم از عبور تعدادی کشتی ممانعت کنیم که به هشدارهای ما عمل کردند و کشتی نروژی نیز اگر به هشدارها گوش می داد مورد هدف قرار نمی‌گرفت اما خدمه کشتی به هشدارها توجهی نکرد و ما بی شک هر کشتی که با بیانیه‌های قبلی ما مخالفت کند هدف قرار خواهیم داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها