عملیات طوفان الاقصی؛

لحظه به لحظه با شصت و هشتمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه/ تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری غزه در سازمان ملل/ شهدای غزه به 18608نفر رسید

لحظه به لحظه با شصت و هشتمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه/ تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری غزه در سازمان ملل/ شهدای غزه به 18608نفر رسید
چهارشنبه 22 آذر 1402 - 07:22

شصت وهشتمین روز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی امروز (چهارشنبه) آغاز شده است که به رغم کشتار بیش از 18 هزار فلسطینی اغلب زنان و کودکان، تل آویو به پشتوانه آمریکا حاضر به توقف جنایات جنگی خود نیست،‌ در همین حال پس از وتوی قطعنامه آتش بس شورای امنیت از سوی واشنگتن، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای را با رای مثبت ۱۵۳ عضو برای آتش بس فوری درغزه تصویب کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه

بنابر این گزارش،‌ مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای را با رای مثبت ۱۵۳ عضو خود تصویب کرد که خواستار آتش بس فوری بشردوستانه در غزه و همچنین آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا شده است.
در جلسه اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضعیت نوار غزه که عصر سه شنبه به وقت محلی (بامداد امروز، چهارشنبه) تشکیل شد، ۱۵۳ کشور از میان ۱۹۳ عضو سازمان ملل به قطعنامه برقراری آتش بس فوری در غزه و نیز آزادی فوری و بدون قید و شرط همه "گروگانها" (اسرا)‌ رای مثبت داد. ۱۰ عضو سازمان ملل رای منفی دادند و ۲۳ عضو نیز رای ممتنع دادند.

در دهمین جلسه اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل با عنوان حمایت از غیرنظامیان و اجرای تعهدات حقوقی و بشردوستانه، قطعنامه برقراری آتش بس فوری در غزه به رغم مخالفت ۱۰ عضو سازمان ملل از جمله آمریکا حامی بزرگ رژیم اسرائیل و نیز این رژیم به تصویب رسید.

این قطعنامه از وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه و رنج مردم غیرنظامی فلسطین ابراز نگرانی شدید کرده است.

در مجمع عمومی سازمان ملل حق وتو وجود ندارد و برخلاف شورای امنیت، قطعنامه‌های آن نیز از نظر قانونی الزام‌آور نیستند اما قطعنامه‌های آن به عنوان اهرم فشار افکار جهانی مهم بوده و دارای وزن سیاسی هستند و در زمینه بمباران غزه نیز نگرش جهان را نسبت به جنگ اسرائیل و فلسطین نشان می دهد.
شهدای غزه به 18608 نفر رسید

وزارت بهداشت غزه دیروز (سه‌شنبه) با اعلام آخرین آمار تلفات حملات رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد، از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه (15 مهر ماه/ 7 اکتبر ) تا کنون 18608 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 50 هزار تن نیز مجروح شده اند.

در همین حال، قدوره فارس، رئیس هیئت امور اسیران و آزادگان فلسطینی اعلام کرد: از هفتم اکتبر تا به امروز حدود 3810 زن و مرد از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت شده و به اسارت رفته اند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسراییلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها با استفاده از بمب های ممنوعه را آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سر انجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سر باز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر تجاوزات و بمباران صهیونیست ها به نوار غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

گزارش لحظه به لحظه العالم از شصت و هشتمین روز حملات به غزه:

20:31 | آمار شهدای رسانه در غزه به 89 نفر رسید

دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه اعلام کرد که احمد ابوعبسه و حنان عیاد دو خبرنگار فلسطینی امروز بر اثر حملات ارتش اشغالگر به باریکه غزه به شهادت رسیدند و بدین ترتیب آمار شهدای رسانه در غزه به 89 نفر افزایش یافت.

19:20 | گردان‌های قسام:

3 تانک مرکاوا را در شرق خانیونس با راکت یاسین 105 و بمب های شواظ هدف قرار دادیم.

17:55 | حزب الله لبنان:

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در اطراف پایگاه الضهیره با سلاح های مناسب هدف قرار دادیم.

17:31 | شهادت جوان 29 ساله فلسطینی در جنین

«قسام زیدان» جوان 29 ساله فلسطینی که نظامیان صهیونیست او را از ناحیه سر هدف اصابت گلوله جنگی قرار داده بودند، لحظاتی پیش در بیمارستان جنین به شهادت رسید.

وزارت بهداشت فلسطینی اعلام کرد که با شهادت قسام زیدان آمار شهدای جنین از روز گذشته تاکنون به 8 نفر افزایش یافت.

نظامیان ارتش اشغالگر از روز گذشته شهر و اردوگاه جنین را هدف حملات گسترده قرار دادند.

17:21 | گردان‌های قسام:

مبارزان ما یک نفربر اسرائیلی را با راکت P29 به طور کامل منهدم کردند.

تجمعات نظامیان دشمن اسرائیلی در خانیونس را هدف حملات خمپاره ای قرار دادیم.

17:15 | آمار شهدای غزه به 18608 نفر رسید

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که آمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه به 18608 شهید و 50594 مجروح افزایش یافت

17:10 | وزارت بهداشت غزه:

در ساعات اندک گذشته بر اثر حملات ارتش اشغالگر به مناطق متعدد در غزه 196 نفر شهید و 499 نفر مجروح شدند و همچنان تعداد بسیار زیادی در زیر آوار هستند.

اسرائیل در ساعات اندک گذشته 16 جنایت و کشتار جمعی در سرتاسر باریکه غزه مرتکب شد.

خدمات درمانی و پزشکی در شمال غزه به طور کامل متوقف شده است.

اسرائیل بر توقف خدمات درمانی در شمال باریکه غزه اصرار دارد.

از نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم تجهیزات پزشکی را برای بیمارستان‌های جنوب باریکه غزه تامین کنند.

17:03 | حملات جدید حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل

حزب الله لبنان از هدف قرار دادن پایگاه اسرائیلی «المالکیه» با راکت «برکان» و اصابت مستقیم آن خبر داد.

مقاومت لبنان همچنین پایگاه اسرائیلی «رامیا» و پادگان «شومیرا» و پایگاه دریایی در راس الناقوره را با سلاح‌های مناسب هدف قرار داد.

16:55 | مقابله گردان‌های قسام با نظامیان اشغالگر صهیونیستی در جنین

گردان‌های قسام در اردوگاه جنین با اعلام حمله این گروه با همکاری دیگر گروه‌های مقاومت، خودروهای نظامی شمن صهیونیستی در اردوگاه را هدف قرار داده که به کشته و زخمی شدن تعدادی صهیونیست انجامید.

القسام افزود: اردوگاه جنین خاری در چشم دشمن باقی خواهد ماند و ما انتقام خون شهدای جنین و غزه را خواهیم گرفت و نبرد ما تا بیرون راندن دشمن ادامه خواهد یافت.

16:51 | بیانیه حماس در واکنش به حوادث جنین:

عملیات ارتش صهیونیستی در جنین امتداد جنگ همه جانبه کابینه فاشیستی اسرائیلی علیه مردم فلسطین است اما دشمن بداند که جنایت و نقض حقوق بشر علیه این مردم هرگز باعث توقف روند رو به رشد مقاومت نمی شود.

مردم ما در کرانه باختری تصمیم خود را برای مقابله با دشمن اسرائیلی و شهرک ‌نشینان تروریست اتخاذ کرده‌اند؛ ما نیز از اهالی کرانه باختری می خواهیم مبارزات خود علیه این رژیم را تا بیرون راندن اشغالگران صهیونیست از این سرزمین شدت بخشند.

16:47 | منفجر کردن منزل اسیر آزاد شده در جنین توسط نظامیان صهیونیست

در ادامه حملات ارتش رژیم اشغالگر به جنین که برای دومین روز پیاپی ادامه دارد، نظامیان اسرائیلی منزل عدی بعجاوی اسیر آزادشده واقع در شرق جنین را بمباران کردند.

16:39 | کشته و یا زخمی شدن 15 صهیونیست به‌دست مقاومت در غزه

گردان‌های قسام اعلام کرد که با همکاری گروهان‌های قدس ضمن نصب کمین در مرکز غزه به یک نیروی 15 نفره اسرائیلی حمله کرده است که به کشته و زخمی شدن آنان انجامید و همزمان با خمپاره منطقه عملیات را گلوله باران کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که 21 سرباز این ارتش در نبردهای 24 ساعت گذشته در غزه زخمی شده‌اند.

16:31 | شورای جنگ اسرائیل امشب تشکیل جلسه می‌دهد

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شورای جنگ اسرائیل امشب در آستانه سفر جک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا تشکیل جلسه خواهد داد.

16:26 | درگیری‌های شدید در جنین/ چند نظامی صهیونیست زخمی شدند

خبرنگار العالم در جنین از درگیری شدید میان جوانان فلسطینی و نیروهای دشمن در اطراف اردوگاه جنین خبر داد.

خبرنگار العالم افزود: دشمن صهیونیستی نیروهای زیادی را به اردوگاه جنین اعزام کرده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که 4 نظامی این ارتش بر اثر تیراندازی و پرتاب بمب از سوی جوانان مقاومت در درگیری ها در جنین زخمی شدند.

16:25 | حمله به مواضع صهیونیست‌ها از جنوب لبنان

شبکه 12 تلویزیون رژیم اشغالگر تاکید کرد که چندین راکت از جنوب لبنان به سمت راس الناقوره در الجلیل غربی شلیک شد.

حزب الله لبنان نیز از هدف قرار دادن پایگاه اسرائیلی المالکیه خبر

16:02 | این تصویر افسران و سربازان صهیونیستی است که چند هفته قبل به عکس گرفتن در مجلس قانونگذاری غزه افتخار می‌کردند؛ اینک هشت تن از آنان در محله الشجاعیه در غزه به هلاکت رسیدند.

13:18 | شهاب: تخریب گورستان الفالوجا در اردوگاه جبالیا در شمال زغزه از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی

av;

13:15 | ستاد اطلاع رسانی جنگی گردان قدس: مواضع دشمن صهیونیستی را در خیابان 5 و اطراف مسجد الظلال در خطوط مقدم در شرق خان یونس با موشک و راکت هدف قرار دادیم.

12:52 | وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی «احمد الکحلوت» رئیس بیمارستان «کمال عدوان» را در شمال باریکه غزه بازداشت کردند و به مکان نامعلومی بردند.

12:51 | القدس البوصله: تخریب 4 منزل فلسطینی به طور یک جا، متعلق به خانواده های غیث و مبارک در منطقه وادی قدوم در جنوب مسجد الاقصی

jo

12:49 | القدس البوصله: ویدویی از میوه دزدی نظامی صهیونیست از درختی متعلق به یک شهروند فلسطینی قدس در روستای حزما در شمال شرق قدس پس از یورش صبح امروز به این روستا برای بازداشت فرزندان این فلسطینی

ncn

11:44 | شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان اشغالگر به مسجد الاقصی یورش می برند.

ai

11:44 | حمله جنگنده های اسرائیلی به نزدیکی ورودی اردوگاه البریج در مرکز باریکه غزه

11:41 | لحظه زخمی شدن یک دانش آموز در مدرسه ای در قلقیلیه به ضرب گلوله اشغالگران و بازداشت شدن به دست آنان

lnv

11:38 | منزلی در رفح پس از بمباران توسط جنگنده های رژیم اشغالگر به حفره ای بزرگ تبدیل شد.

j

11:37 | نظامیان اشغالگر در یورش به روستای عزون در جنوب قلقیلیه ، اشرف محمود الشیخ را بازداشت کردند.

11:34 | نظامیان صهیونیست ۴ باب منزل مسکونی را در واد قدوم در راس العامود در قدس اشغالی تخریب کردند.

jovd

11:27 | به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شهرک های "سدیروت" ،"ایبیم" و "نیر عام" در مجاورت باریکه غزه

11:23 | خبرگزاری فلسطینی شهاب : گردان های قسام یک دستگاه تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را در منطقه «معن» در شهر خان یونس با راکت « یاسین 105» هدف قرار دادند که این حمله موجب شد تانک دچار آتش سوزی شود.

10:59 | « تومر گرینبرگ» فرمانده کشته شده تیپ ۱۳ گولانی ارتش رژیم اسرائیل چند روز پیش گفته بود : بیایید ببینیم چه کسی بهتر برای این نبرد آماده شده است. ما تمایل زیادی به حمله و کشتن تعدادی بیشتری از جنگجوها داریم.

10:50 | نیروهای رژیم صهیونیستی « راسم عبیدات» نویسنده و تحلیلگر معروف سیاسی را پس از یورش به منزلش در جبل المکبر در قدس اشغالی بازداشت کردند.

10:44 | منابع فلسطینی از شهادت عبدالکریم عوده خبرنگار فلسطینی در حمله رژیم اشغالگر به باریکه غزه خبر دادند.

08:53 | منابع محلی از زخمی شدن یک نظامی صهیونیست به ضرب گلوله در بخش قدیمی شهر نابلس در کرانه باختری فلسطین خبر دادند.

08:52 | یورش نظامیان اشغالگر به منطقه حزما در شمال شرق قدس اشغالی و بازداشت تعدادی از شهروندان فلسطینیحزما

08:51 | تلاش برای احیای دختربچه ای که از زیر آوارهای منزل ویران شده در حملات جنگنده های اسرائیلی به جنوب باریکه غزه بیرون آورده شده است.

بچه

08:47 | یورش یگان ویژه اسرائیل به بخش قدیمی شهر نابلس درکرانه باختری فلسطین

نابلس

08:46 | یورش نظامیان صهیونیست به روستای بیت ریما در شمال غرب رام الله واقع در کرانه باختری فلسطین

یورش

08:43 | تصاویر افسران و سربازانی که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل کشته شدن آنان را در درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه تایید کرده است.

08:42 | درگیری های شدید در منطقه حرش السعاده در جنین واقع در کرانه باختری فلسطین

08:41 | یورش نظامیان اشغالگر به روستای بیت ریما در شمال غرب رام الله

08:40 | ارتش رژیم اشغالگر، کشته شدن ۸ سرباز از جمله یک افسر و جراحت شدید ۴ نفر دیگر در جنگ زمینی در باریکه غزه را تاییدکرد.

08:39 | زندگی همراه با رنج آوارگان فلسطینی در چادرها و زیر باران

چادر

08:37 | يورش نظاميان اشغالگر به شهر نابلس در خیابان القدس واقع در کرانه باختری فلسطین

08:31 | روزنامه عبری زبان هاآرتس : اسرائیلی ها از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل خسته شده اند ولی وی به قدرت چسبیده و موجب تجزیه اسراییل در زمان جنگ می شود و اتحاد با واشنگتن را به خطر می‌اندازد.

07:52 | خبرگزاری فلسطینی شهاب: به دنبال حمله جنگنده های رژیم اشغالگر به منزل خانواده العامودی در خیابان السماسمه در اردوگاه خان یونس ، 2 نفر شهید و ۷ فلسطینی نیز زخمی و به بیمارستان ناصر منتقل شدند.

07:48 | شهادت 2 فلسطینی و زخمی شدن 4 نفر دیگر در حمله جنگنده های اسرائیلی به منزل خانواده ابوعامر در اردوگاه خان یونس در جنوب باریکه غزه

07:47 | حمله جنگنده های اسرائیلی به منزلی در منطقه قیزان النجار در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه به زخیمی شدن چند فلسطینی منجر شد.

07:46 | شرایط سخت زندگی برای آوارگان غزه در هوای سرد و زیر باران

soj

07:20 |لحظه بازداشت یک جوان فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه الامعری در شهر البیره واقع در کرانه باختری
بازداشت

07:15 | فرافکنی های رژیم صهیونیستی در باره کشتار فلسطینیان غزه

"موریا اسراف" روزنامه‌نگار اسرائیلی نوشته که سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با نشان دادن تصویری از یحیی سنوار رهبر حماس در غزه و شماره تلفن او در شورای امنیت، گفته است: اگر می‌خواهید جنگ را متوقف کنید، با او تماس بگیرید.

07:06 | ادامه درگیری‌های مسلحانه نیروهای مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در جنین
جهیه

خبر تکمیل می شود

پربیننده ترین خبرها