دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اردن در ژنو

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اردن در ژنو
چهارشنبه 22 آذر 1402 - 18:04

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان امروز در ژنو با ایمن الصفدی همتای اردنی دیدار و گفتگو کرد.

العالم - ایران

امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از تلاش های اردن برای حمایت از فلسطین و توقف جنگ و ایجاد آتش بس و پایان دادن به نسل‌کُشی فلسطینیان تشکر کرد و با تبیین تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و توقف حملات رژیم صهیونیستی و ارسال کمک های انسان‌دوستانه به غزه، بر ضرورت تلاش های مشترک دو و چند جانبه برای پایان فوری حملات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

در این دیدار امیرعبداللهیان به طراحی های شرورانه رژیم صهیونیستی برای پیشبرد طرح های توسعه طلبانه خود و کوچاندن مردم فلسطین از غزه و کرانه غربی اشاره کرد و‌ گفت لازمست تلاش های گسترده برای حمایت از مردم فلسطین، تقویت پایداری آنها و ارسال گسترده کمک های انسانی افزایش یابد.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن نیز از این دیدار ابراز خرسندی کرد و با اشاره به تحولات فلسطین و غزه گفت، مردم فلسطین فقط از بمباران کشته نمی شوند، بلکه از فقدان غذا و دارو و تخریب اماکن و بیمارستان‌ها می‌میرند.

وی افزود صلح جز با پایان اشغال و دستیابی مردم فلسطین به کشور مستقل خود شکل نمی‌گیرد.

ایمن الصفدی افزود آنچه در غزه جاری است، یک فاجعه است و علاوه بر هزاران نفر از شهدا، هزاران نفر از مردم هنوز زیر آوار هستند و این یک فاجعه است.

وزیر خارجه اردن اولویت اول تلاش‌های دیپلماتیک کشورش را توقف حملات رژیم اسرائیل و هدف دوم را ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه دانست و گفت اردن تلاش های زيادی در این زمينه انجام داده و به تلاش های خود ادامه خواهد داد.

وی گفت اردن طرح های توسعه طلبانه رژیم اسرائیل را نخواهد پذیرفت و اجازه تحقق آن را از حساب مردم فلسطین و کشورهای منطقه نخواهد داد.

در این دیدار برخی موضوعات مورد علاقه دوجانبه و منطقه ای مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها