گزارش خبرنگار العالم از خطرات فراروی خبرنگاران در جبهه جنوب لبنان+ویدئو

چهارشنبه 22 آذر 1402 - 23:05

خبرنگار العالم از جنوب لبنان از خطرات فراروی خبرنگاران در جبهه جنوب لبنان در سایه بی توجهی رژیم اشغالگر صهیونیست به حفاظت از جان خبرنگاران پرده برداشت.

العالم – لبنان

حسین عزالدین خبرنگار العالم در جنوب لبنان که در شهرک مرجعیون در مرز فلسطین اشغالی مستقر شده است، با خبرنگاران تلویزیون الجدید، الجزیره ، المیادین و العهد درباره خطراتی که خبرنگاران در این منطقه با آن مواجه هستند، گفتگو کرد؛ بویژه که پیش از این اسرائیل بارها خبرنگاران را در این جبهه هدف قرار داده است و در این حملات دو خبرنگار المیادین به شهادت رسیدند.

خبرنگار تلویزیون الجدید به خبرنگار العالم گفت: ما همه دیدیم که برخی از همکاران ما بر اثر حملات اسرائیل به شهادت رسیدند. و این خطرات علیه خبرنگاران همچنان ادامه دارد. بویژه که ارتش اشغالگر میان خبرنگاران و غیرنظامیان و نظامیان تفاوتی قائل نیست و همه را هدف قرار می دهد. محل استقرار ما در مناطقی کفرکلا و الخیام و العدیسه از سوی اسرائیل هدف گرفته شد و ما اینک فقط همین منطقه در شهرک مرجعیون را داریم اما هر آن ممکن است اینجا نیز بمباران شود.

خبرنگار الجزیره نیز به خبرنگار العالم اظهارداشت: ما در طول جنگهای اسرائیل با لبنان و نیز جنگ این رژیم علیه باریکه غزه، شاهد هستیم که اسرائیل به رسانه ها و فعالان رسانهو آزادی مطبوعات احترامی قائل نیست. در لبنان بسیاری از همکاران ما شهید شدند و در لبنان نیز همین اتفاق رخ داد. ما سعی میکنیم در طول پوشش خبری خود مناطقی را انتخاب کنیم که هم به محل درگیری نزدیک باشد و هم امن باشند. اما بارها هدف بمباران ارتش اشغالگر قرار گرفتیم.

خبرنگار المیادین نیز گفت: مرگ و زندگی دست خداست نه دست ارتش اشغالگر. حضور ما در این منطقه به معنای تسلیم شدن در مقابل خواست و اراده خداوند است. با این حال ما خبرنگاران باید مراقب خود باشیم ما اینجا آمده ایم تا رسالت خود را به جهان برسانیم. ما باید جغرافیای منطقه را به خوبی بشناسیم. ما می کوشیم تا از محل اصابت موشکها دور باشیم تا بتوانیم کار خود را به نحو احسن انجام دهیم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها