دروغ رژیم صهیونیستی درباره تلاش برای به حداقل رساندن آسیب شهروندان عادی فاش شد؛

گزارش سی ان ان از استفاده رژیم صهیونستی از بمب های کودن و افزایش تلفات در غزه

گزارش سی ان ان از استفاده رژیم صهیونستی از بمب های کودن و افزایش تلفات در غزه
پنج‌شنبه 23 آذر 1402 - 12:43

شبکه سی ان ان آمریکا فاش کرد که طبق مطالعات و بررسی های جدید سازمان جاسوسی این کشور نیمی از بمب هایی که رژیم صهیونیستی بر سر غزه ریخته است، بمب های هدایت ناپذیر موسوم به "بمب های کودن" بوده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ این مطالعات که از سوی دفتر رئیس سازمان جاسوسی آمریکا صورت گرفته، نشان می دهد که حدود 40 تا 45 درصد از بمب هایی که رژیم اسرائیل در حمله به غزه به کار گرفته است - معادل حدود 29 هزار بمب – هدایت ناپذیر بوده اند.

روشن است که بمب های هدایت ناپذیر از حداقل دقت برخوردار بوده و به خصوص در مناطق پر جمعیتی مثل غزه، بزرگ ترین تهدید برای جان غیر نظامیان محسوب می شوند. استفاده رژیم صهیونیستی از این تعداد بمب هدایت ناپذیر، باعث افزایش تعداد قربانیان غیر نظامی شده است.

"نیر دینار"، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به سئوالی درباره این مطالعات، به شبکه سی ان ان گفت: "ما به نوع بمب های مورد استفاده کاری نداریم".

کارشناسان نیز به این شبکه آمریکایی گفتند چنانچه – بر اساس این مطالعات-، "اسرائیل" از بمب های هدایت ناپذیر استفاده کرده باشد، ادعای خود را درخصوص این که سعی می کند آسیب در میان شهروندان عادی را به حداقل برساند، نقض کرده است.

برایان کاستنر، افسر سابق خنثی سازی مهمات منفجره و مشاور ارشد بحران در سازمان عفو بین الملل درباره تسلیحات عملیات نظامی گفت: "من بسیار متعجب و نگران هستم. استفاده از تسلیحات زمانی که آنها دقیقاً اهداف خود را مورد اصابت قرار می دهند به اندازه کافی بد است."

وزارت بهداشت فلسطین دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی طی چند ساعت گذشته 16 جنایت فجیع و کشتار جمعی سازمان یافته را در مناطق مختلف غزه مرتکب شده اند که به شهادت 196 و مجروح شدن 499 شهروند عادی منجر شده است ضمن اینکه شمار زیادی از قربانیان زیر آوار هستند یا در جاده ها و خیابان ها جا مانده اند.

دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه،‌ در کنفرانس مطبوعاتی وزارت بهداشت گفت که آمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر تا الان به 18608 شهید و 50594 مجروح رسیده است.

پربیننده ترین خبرها