پنتاگون: سفر وزیر دفاع آمریکا به غرب آسیا / مشکل دریای سرخ بین المللی است

پنتاگون: سفر وزیر دفاع آمریکا به غرب آسیا / مشکل دریای سرخ بین المللی است
جمعه 24 آذر 1402 - 02:29

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع این کشور به کشورهای غرب آسیا از جمله قطر، بحرین و فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

العالم-آمریکا

اتریک رایدر سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در سفر خود به دوحه از تلاش‌های قطر برای آزادی گروگان‌های حماس قدردانی خواهد کرد و در سفر به بحرین نیز بر نقش مهم این کشور در امنیت منطقه تاکید خواهد کرد.

رایدر اضافه کرد: ژنرال چارلز کیو براون، ژنرال ارشد ایالات متحده آمریکا نیز به لوید آستین وزیر دفاع برای دیدار از اسرائیل در روزهای آینده خواهد پیوست.

او گفت که این اولین سفر براون به خاورمیانه از زمان ریاست ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا است. سخنگوی پنتاگون در عین حال بر ادامه حمایت های نظامی آمریکا از اسرائیل تاکید کرد .

رایدر درباره حملات نیروهای مسلح یمنی به کشتی ها در دریای سرخ برای فشار بر آمریکا به منظور توقف جنگ اسرائیل و بمباران غزه نیز گفت: مشکل دریای سرخ، آمریکایی نیست بلکه بین المللی است و نیازمند راه حل بین المللی است.

این مقام نظامی آمریکا در عین حال افزود: ما تمام اقدامات لازم را برای محافظت از کشتی ها و نیروهای خود انجام خواهیم داد.

سخنگوی پنتاگون همچنین درباره بودجه جنگ اوکراین گفت که آمریکا مجبور است بین آمادگی رزمی خود و تامین تسلیحات برای اوکراین با توجه به کمبود بودجه، یکی را انتخاب کند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن در سرزمین های اشغالی فلسطین و در حال مذاکره با مقامات رژیم اسرائیل است. متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت: ما در حال مذاکره با اسرائیلی‌ها در مورد طول مدت درگیری هستیم و نمی‌خواهیم بیشتر از حد لازم ادامه یابد.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در عین حال مدعی شد: مدت زمان عملیات نظامی به اسرائیلی ها بستگی دارد.

میلر همچنین ادعا کرد: ما بصورت دائم، در حال مذاکره با اسرائیلی‌ها برای اطمینان از استفاده از تسلیحات مطابق با قوانین بین‌المللی هستیم.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز اعلام کرد: «ما درباره مدت زمان دوام جنگ شرطی برای اسرائیل تعیین نکرده‌ایم. همه ما دوست داریم جنگ هرچه زودتر تمام شود. اگر حماس سلاح را زمین بگذارد، که فعلا بعید است، همین امروز هم می‌شود به جنگ پایان داد

این سخنگوی دولت جو بایدن اضافه کرد: ما برای دستیابی به یک وقفه کوتاه در درگیری ها در غزه تلاش می کنیم و از آتش بس طولانی نگرانیم زیرا به نفع حماس است.

وی درباره سفر جیک سالیوان مشاور امنیت ملی بایدن به سرزمین های اشغالی فلسطین گفت: سالیوان در دیدار خود با نتانیاهو از حمایت واشنگتن در نبرد علیه حماس اطمینان داده و ما هر کاری که در توان داشته باشیم برای آزادی گروگان‌های باقی‌مانده انجام خواهیم داد.

کربی ادامه داد: سالیوان همچنین در مورد حرکت اسرائیل به سمت عملیات با شدت کمتر علیه غزه در آینده نزدیک گفتگو کرده است.

پایگاه آکسیوس به نقل از دو مقام آمریکایی و اسرائیلی گزارش داد که سالیوان در نشست با کابینه جنگ رژیم اسرائیل گفته، ضروری است «انتقال به مرحله خفیف‌تر جنگ ظرف چند هفته نه چند ماه آینده انجام شود

این رسانه آمریکایی - اسرائیلی در عین حال گفته است که اظهارات سالیوان به منزله تعیین ضرب‌الاجل برای اسرائیل نیست. یک مقام اسرائیلی گفت که هیچ فشاری از طرف سالیوان به اسرائیل برای اتمام جنگ وارد نشد اما او درباره آوارگی فلسطینی‌ها و تلفات غیرنظامیان ابراز نگرانی کرد.

همزمان، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که بایدن از اسرائیل خواسته است در عرض سه هفته به عملیات زمینی گسترده پایان دهد.

این رسانه آمریکایی به نقل از این مقامات در عین حال نوشته است که دولت بایدن درک می کند تلاش های اسرائیل برای تعقیب رهبران حماس برای چندین ماه ادامه خواهد داشت.

نیویورک تایمز نوشته است: ایالات متحده به اسرائیل گفته است که می‌خواهد تا پایان سال ۲۰۲۳ شاهد پایان عملیات زمینی بزرگ تل آویو در نوار غزه باشد و پس از خروج ارتش اسرائیل از این باریکه، فعالیت‌های هدفمند یگان‌های ویژه با ماموریت اصلی نجات گروگان ها و از بین بردن مقامات ارشد حماس آغاز شود.

این اظهارات در حالی است که یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل به جیک سالیوان مشاورامنیت ملی کاخ‌ سفید که به تل آویو سفر کرده، گفته است: "نابودی حماس" که ماموریت اصلی حملات اسرائیل است، "بیش از چند ماه" زمان خواهد برد.

این مقام اسرائیلی گفته است: «این اقدام به یک دوره زمانی نیاز دارد که بیش از چندین ماه طول می‌کشد، اما ما پیروز خواهیم شد و حماس را نابود خواهیم کرد.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها