شهادت بیش از ۳۷۰۰ دانش آموز از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه

شهادت بیش از ۳۷۰۰ دانش آموز از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه
جمعه 24 آذر 1402 - 10:10

وزارت آموزش و پرورش فلسطین فاش کرد که از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه، در ۷ اکتبر در این منطقه و کرانه باختری، ۳۷۱۴ دانش آموز به شهادت رسیده و ۵۷۰۰ نفر دیگر مجروح شده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت آموزش و پرورش فلسطین با صدور بیانیه ای، تعداد دانش آموزانی را که از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیده اند، ۳۶۷۹ نفر و تعداد مجروحان را ۵۴۲۹ نفر اعلام کرد. این وزارت خانه همچنین اعلام کرد در کرانه باختری هم ۳۵ دانش آموز به شهادت رسیده و ۲۷۱ نفر دیگر مجروح و ۸۲ نفر هم بازداشت شده اند. در این بیانیه تصریح شده است که در غزه ۲۰۹ معلم و پرسنل اداری به شهادت رسیده و ۶۱۹ نفر دیگر مجروح شده اند و در کرانه باختری دو نفر مجروح شده و بیش از ۶۵ نفر بازداشت شده اند.

وزارت آموزش و پرورش در بیانیه خود تصریح کرده است که ۲۷۸ مدرسه دولتی و ۶۵ مدرسه وابسته به آنروا در غزه مورد حمله قرار گرفته و تخریب شده اند. در کرانه باختری هم نظامیان رژیم اشغالگر به ۳۸ مدرسه حمله کرده و آنها را ویران کردند. در این بیانیه ذکر شده است در حملات رژیم صهیونیستی، ۹۰ درصد ساختمان های مربوط به آموزش و پرورش دولتی به طور مستقیم یا غیر مستقیم هدف قرار گرفته اند. کما اینکه ۲۹ درصد از ساختمان های آموزشی به دلیل تخریب گسترده یا خسارت های کلی از چرخه خدمت خارج شده اند.

شایان ذکر است که ۱۳۳ مدرسه دولتی به عنوان اردوگاه آوارگان در غزه مورد استفاده قرار گرفته اند. شهرهای اشغال شده پس از گذشت ۶۸ روز همچنان در حال شمارش شهدا و مجروحان خود هستند. گفتنی است آمار شهدا به حدود ۱۹ هزار نفر و آمار مجروحان به حدود ۵۱ هزار نفر رسیده اند.

پربیننده ترین خبرها