دردسر نتانیاهو پس از رسوایی آمار خسارات و حملات انصار الله+فیلم

جمعه 24 آذر 1402 - 21:39

پس از افشای رسوایی آمارهای دروغ از تلفات و مجروحان رژیم صهیونیستی در غزه، میزان رضایت از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر در میان اسرائیلی‌ها به حداقل رسیده است.

العالم - فلسطین اشغالی

فارس صرفندی خبرنگار العالم در رام الله به نقل از رسانه‌های عبری گفت که آمریکا در حال تلاش برای ایجاد آتش بس بین مقاومت اسلامی و رژیم صهیونیستی است.

وی خاطرنشان کرد که پس از افشای رسوایی آمارهای دروغ از تلفات و مجروحان رژیم صهیونیستی در غزه، میزان رضایت از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر در میان اسرائیلی‌ها به حداقل رسیده است.

خبرنگار العالم افزود: تلاش های آمریکا برای ایجاد آتش بس سریع بین حماس و رژیم صهیونیستی ادامه دارد و شبکه 12 رژیم اشغالگر هم امروز اعلام کرد که دیوید برنیاع، رئیس موساد امروز ساعت‌ها با جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفتگو کرده است.

وی ادامه داد: دولت آمریکا در این دیدار تأکید کرده که به دنبال آتش‌بس بین حماس و رژیم اشغالگر است و چند طرح برای آزادی اسرای اسرائیلی و فلسطینی ارائه کرده است.

به گفته خبرنگار العالم، علاوه بر این جان کربی، سخنگوی کاخ سفید گفته است که سالیوان در این دیدار درباره کاهش شدت حملات رژیم اشغالگر به غزه بحث و گفتگو کرده است.

وی گفت: همین دیروز رژیم اشغالگر در آستانه رسوایی درباره آمار تلفات این رژیم و تعداد مجروحان آن در غزه و تفاوت آمارهای اعلام شده توسط بیمارستان‌ها و ارتش قرار گرفت.

خبرنگار العالم در رام الله همچنین تصریح کرد که بیمارستان سوروکا، از بزرگترین بیمارستان های جنوب فلسطین اشغالی آمار و ارقام بسیار بالایی از مجروحان این رژیم در درگیری‌های غزه اعلام کرده است در حالی که ارتش آماری بسیار کمتر از این اعلام کرده است.

وی افزود طبق نظرسنجی که صبح امروز در روزنامه معاریو منتشر شد، بیش از نیمی از اسرائیلی ها (51 درصد) بنی گانتز را برای نخست وزیری مناسب می دانند و 17 درصد نمی دانند کدام یک بهترند و 34 درصد باقیمانده از نتانیاهو حمایت کرده اند در حالی که این آمار برای یک نخست وزیر در دوران جنگ بسیار اندک است.

خبرنگار العالم درباره حوادث باب المندب گفت سایت های اسرائیلی گفته اند که شمار زیادی از شرکت های حمل و نقل به خصوص شرکت هایی که کشتی هایشان از باب المندب یا بنادر اسرائیلی عبور می کنند از بیم حملات انصار الله دیگر علاقه ای به عبور از این تنگه ندارند مخصوصا اگر پای تجارت رژیم صهیونیستی در میان باشد.

وی خاطرنشان کرد که شرکت های هواپیمایی هم حاضر به فرود در فرودگاه بن گوریون نیستند و سفرهای خود را لغو می کنند. ناظران این پدیده را بخشی از انزوای رژیم صهیونیستی و حمله به اقتصاد آن می دانند.

پربیننده ترین خبرها