شکایت شبکه الجزیره از رژیم اشغالگر به دیوان کیفری بین‌المللی

شکایت شبکه الجزیره از رژیم اشغالگر به دیوان کیفری بین‌المللی
يکشنبه 26 آذر 1402 - 16:15

شبکه الجزیره جنایت صهیونیست‌ها علیه خبرنگار این شبکه در جریان جنایت‌های این رژیم در غزه را پیگیری حقوقی می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه الجزیره اعلام کرد که قضیه قتل «سامر ابودقه» تصویربردار خود توسط نظامیان رژیم اشغالگر قدس در غزه را به دیوان کیفری بین‌المللی ارجاع می‌دهد.

این شبکه در روز شنبه گذشته، تاکید کرده که تیم حقوقی خود را مامور کرده تا فورا قضیه ترور خبرنگار این شبکه را پیگیری کنند و این ماجرا باید در دادگاه لاهه دنبال شود. سامر ابودقه در روز جمعه گذشته و در حالی که با تیم خبری الجزیره جهت تهیه گزارشی از یک مدرسه بمباران شده توسط صهیونیست‌ها در نوار غزه بود، در جریان یک حمله پهپادی به شهادت رسید.

شبکه خبری الجزیره شهادت سامر ابودقه به دست نظامیان صهیونیستی را قویا محکوم کرده است. وی چیزی در حدود 19 سال از عمرش را در راستای فعالیت‌های خبری و رسانه‌ای در قالب شبکه مذکور گذرانده بود. ماده هشتم اساسنامه رم تصریح می‌کند که هدف قرار دادن روزنامه نگاران و خبرنگاران، یک جنایت جنگی است.

«وائل الدحدوح»، دیگر خبرنگار شبکه الجزیره نیز که پسر، همسر، دختر و نوه‌اش را در جریان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از دست داده هم در روز جمعه گذشته در نتیجه حملات صهیونیست‌ها دچار جراحت شده است.

متاسفانه تیم‌های امدادی نیز نتوانستند خود را به محل شهادت سامر ابودقه برسانند. نیروهای رژیم صهیونیستی در این زمینه کارشکنی کرده‌اند. بر اساس آنچه منابع آگاه اعلام کرده‌اند، نیروهای امدادی 5 ساعت پس از حمله صهیونیست‌ها به محل حضور سامر ابودقه رسیده‌اند و وی در آن زمان به شهادت رسیده بوده است.

وائل الدحدوح، خبرنگار شبکه الجزیره در نوار غزه تاکید کرده که ما وظیفه و رسالت خود را با قدرت تمام در بحبوحه جنگ غزه، با حرفه ای‌گری و شفافیت انجام می‌دهیم و همچنین به کار خود ادامه می‌دهیم.

فارس

پربیننده ترین خبرها