امیر عبداللهیان راهی کویت شد

امیر عبداللهیان راهی کویت شد
يکشنبه 26 آذر 1402 - 16:06

وزیر امور خارجه کشورمان به نمایندگی از آیت الله رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران به منظور ابراز تسلیت و همدردی با دولت و مردم کویت به مناسبت درگذشت امیر فقید شيخ نواف الاحمد الصباح، عازم کویت شد.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به نمایندگی از آیت الله ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران به منظور ابراز تسلیت و همدردی با دولت و مردم کویت به مناسبت درگذشت امیر فقید شيخ نواف الاحمد الصباح تهران را به مقصد کویت ترک کرد .

وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر و در دیدار با مقامات ارشد کویت بر لزوم گسترش روابط دوستانه وبرادرانه کنونی در همه زمینه ها تاکید خواهد کرد.

به گزارش العالم، روز گذشته، دیوان امیری کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد که شیخ نواف احمد جابر الصباح، امیر این کشور در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

نواف الاحمد جابر الصباح، زاده ۲۵ ژوئن ۱۹۳۷ امیر کویت و فرماندهٔ کل قوای نیروهای مسلح کویت بود که پس از مرگ برادر ناتنی خود صباح احمد جابر الصباح، در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰ به این مقام رسیده بود.

در همین راستا و بر اساس قانون اساسی کویت که در حال حاضر در این کشور لازم الاجراست، شیخ مشعل الاحمد الصباح قرار است با اعلام شورای وزیران به عنوان امیر کویت منصوب و به طور رسمی معرفی شود.

پربیننده ترین خبرها