استقرار بمب افکن‌های «بی-1» آمریکا نزدیک کره شمالی

استقرار بمب افکن‌های «بی-1» آمریکا نزدیک کره شمالی
پنج‌شنبه 30 آذر 1402 - 04:09

پس از پرتاب موشک بالستیک کره شمالی، بمب افکن‌های راهبردی آمریکا روز چهارشنبه در تمرین هوایی مشترک با کره جنوبی و ژاپن پرواز کردند.

العالم-آسیا

پس از پرتاب موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی، بمب افکن‌های راهبردی «بی-۱» آمریکا روز چهارشنبه در تمرین هوایی مشترک با کره جنوبی و ژاپن اطراف شبه جزیره کره پرواز کردند.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که این رزمایش بر فراز آب‌های شرق جزیره «ججو» محل استقرار پدافند هوایی کره جنوبی و ژاپن انجام شد.

در این رزمایش جنگنده‌های اف-۱۵ کره جنوبی، و جنگنده‌های اف-۱۶ و بمب‌افکن‌های بی-۱ آمریکا و شماری جنگنده ژاپن حضور داشتند.

وزارت دفاع کره جنوبی اخیرا اعلام کرد که کره شمالی بعد از آزمایش یک موشک با برد کوتاه یک پرتابه ناشناس دیگر به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

این پرتاب چند روز پس از آن صورت گرفت که سئول و واشنگتن دومین نشست گروه مشورتی هسته‌ای را برگزار کردند و توافق کردند که دستورالعمل های مربوط به برنامه ریزی و عملیاتی کردن یک استراتژی اتمی مشترک را تا اواسط سال آینده تکمیل کنند.

پیش از این نیز «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی با بیان اینکه آمریکا صلح و امنیت جهانی را با اقدامات بی‌پروا و خودسرانه تضعیف می‌کند، هرگونه گفتگوی مستقیم با این کشور را رد کرده بود.

وزارت دفاع کره جنوبی در خصوص رزمایش هوایی با آمریکا اعلام کرد:«این رزمایش برای تقویت توانایی‌های سه کشور برای پاسخ به تهدیدات اتمی و موشکی کره شمالی، از جمله شلیک موشک قاره پیما با سوخت جامد و نشان دادن عزم قوی برای واکنش مشترک برنامه‌ریزی شده بود

سئول، واشنگتن و توکیو اخیرا روابط امنیتی خود را در مواجهه با تهدیدات نظامی کره شمالی تقویت کرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها