کانال 13 عبری: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای خروج هزاران سرباز ذخیره در غزه است

کانال 13 عبری: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای خروج هزاران سرباز ذخیره در غزه است
شنبه 2 دی 1402 - 10:05

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که برای نخستین بار ارتش این رژیم آماده می شود که هزاران سرباز ذخیره خود را که برای جنگ غزه فراخوانده بود، مرخص کند.

العالم-فلسطین

به گفته این رسانه اسرائیلی شمار نیروهای ذخیره این رژیم در نوار غزه به طور جدی کاهش خواهد یافت و هزاران تن از این نیروها به خانه خود برمی گردند و تنها نیروهای اصلی که نظامی محسوب می شوند در میدان باقی می مانند.

از سوی دیگر روزنامه عبری هاآرتص نوشت، ارتش اسرائیل در حال حاضر در مرحله تدارک برای مرحله سوم جنگ است و برخلاف آنچه تصمیم گیرندگان اسرائیل اعلام می‌کنند، این روزنامه تاکید کرد که مراکز مختلف فرماندهی برای «تغییر بزرگ» در ژانویه آینده آماده می‌شوند.

این روزنامه افزود که این تغییرات با جابجایی صدها هزار سرباز ذخیره به دلیل فشار بر اقتصاد، سربازان و خانواده‌های آنها مرتبط است.

هاآرتص با اشاره به اینکه با توجه به ملاحظات سیاسی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کابینه اسراییل، جدول زمانی منعطف است، افزود: وضعیت میدانی در غزه «با سرعتی که در گفتمان سیاسی می‌شنویم پیش نمی‌رود».

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی پنجشنبه گزارش داد که ارتش اشغالگر پس از ۷۰ روز درگیری که در آن «تلفات بزرگی» متحمل شد، تصمیم به عقب نشینی تیپ گولانی از غزه گرفت، در حالی که سایر منابع عبری مدعی شدند که سربازان این تیپ غزه را «برای سازماندهی مجدد صفوف خود و نفس‌گیری» ترک کردند.

تصمیم خروج تیپ گولانی از غزه خروج چتربازان و نیروهای زرهی از نوار غزه را نیز به دنبال داشت.

آمار ارتش اشغالگر حاکی از زخمی شدن ۷۸۴ افسر و سرباز از آغاز تهاجم زمینی به نوار غزه در ۲۷ اکتبر بوده‌است، در حالی که رسانه‌های عبری تعداد مجروحان ارتش را حدود ۵۰۰۰ نفر تخمین زده‌اند.

پربیننده ترین خبرها