اذعان نتانیاهو به تلفات سنگین رژیم اسرائیل در ۲۴ ساعت اخیر در غزه

اذعان نتانیاهو به تلفات سنگین رژیم اسرائیل در ۲۴ ساعت اخیر در غزه
يکشنبه 3 دی 1402 - 17:28

همزمان با بالارفتن درخواست ها در محافل داخلی رژیم صهیونیستی برای کنار رفتن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از قدرت، وی به تلفات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت اخیر در نوار غزه اذعان کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

رسانه های صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو در آغاز جلسه هفتگی کابینه این رژیم گفت: امروز صبح سختی پس از یک روز نبرد دشوار در نوار غزه است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: جنگ در غزه بهای سنگینی دارد ولی چاره ای نداریم.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه در مناطق مختلف نوار غزه ضربات دردناکی از مقاومت فلسطین دریافت کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه از هلاکت هشت افسر و نظامی در جریان درگیری ها در غزه خبر داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی رسما به کشته شدن ۱۴ افسر و نظامی دیگر این رژیم در نبرد دیروز و امروز با مقاومت فلسطین در نوار غزه اعتراف کرد تا شمار نظامیان کشته شده این رژیم از ابتدای جنگ غزه به ۴۸۵ افسر و نظامی افزایش یابد.

ارتش صهیونیستی همچنین اعلام کرد که ۶ نظامی دیگر نیز به شدت مجروح شدند.

روز گذشته مبارزان القسام پنج نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از یگان یلهوم را به سمت یک تونل در شرق خانیونس کشیده و پس از اینکه نیروهای صهیونیست وارد تونل شدند، آنها را از فاصله نزدیک از پای درآوردند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی درباره افزایش گسست بین اعضای ائتلاف حاکم بر رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی نوشت: بعد از شکست بزرگ هفت اکتبر، نخست وزیر دیگر حتی از حمایت متحدان سیاسی اصلی خود نیز برخوردار نیست.

این رسانه صهیونیستی برای اثبات گسست در کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی، به مقاله «آشر مدینا» سخنگوی حزب شاس در روزنامه این حزب اشاره کرد و افزود: مدینا خواستار رفتن نتانیاهو شد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی حزب شاس در روزنامه این حزب نوشته بود: بعد از اتمام جنگ (علیه غزه)، اسرائیلی ها انتظار دارند تا یک رهبر جوان، منصب نخست وزیری را بر عهده بگیرد.

مدینا افزود که نتانیاهو ممکن است نمره خوبی در مدیریت جنگ علیه غزه بگیرد، اما روز پس از جنگ، بیشتر صهیونیست ها خواهان روی کار آمدن یک نخست وزیر پیشرو، قاطع و جوان هستند و نمی خواهند راه گذشته ادامه یابد و همین مقدار حضور نتانیاهو در قدرت برایشان کافی است.

وی به کاهش جایگاه حزب نتانیاهو در نظرسنجی ها اشاره و اضافه کرد: تمام نظرسنجی ها حاکی از آن است که اگر انتخابات برگزار شود، حزب لیکود و دیگر احزاب متحد آن شکست خواهند خورد.

به گزارش ایرنا،‌ علاوه بر فاصله گرفتن متحدان ارتدکس نتانیاهو از وی، بسیاری از اعضای حزب لیکود که نگران تضعیف جایگاه این حزب در رژیم صهیونیستی هستند نیز خواهان برکناری وی از ریاست حزب شده اند تا بتوانند در انتخابات آینده، جایگاه بهتری نسبت به دیگر احزاب پیدا کنند.

«نیر برکات» وزیر کنونی اقتصاد از جمله افرادی است که برای رهبری حزب لیکود، پس از عزل نتانیاهو اعلام آمادگی کرده است.

احزاب مخالف نیز تلاش برای عزل نتانیاهو از نخست وزیری را تشدید کرده اند و «میراف کوهن» عضو کنست از حزب «یش‌عتید» نیز به نخست وزیر رژیم اسراییل حمله کرد و گفت که وقتی سیاست‌های نتانیاهو بی نتیجه می ماند و این رویکرد شکست خورده ادامه می یابد؛ وقتی نخست‌وزیر ثابت می کند که شایستگی داشتن این منصب را ندارد و فردی اشتباهی در مکان و زمانی اشتباهی است، باید فوراً از مقامش عزل شود.

پربیننده ترین خبرها