گزارش نیویورک تایمز درباره نگرانی‌های آمریکا برای حمله به یمن

گزارش نیویورک تایمز درباره نگرانی‌های آمریکا برای حمله به یمن
يکشنبه 3 دی 1402 - 18:45

طبق ادعای روزنامه نیویورک تایمز، به رغم ادامه مقابله یمن با کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی و حملات به مواضع رژیم اسرائیل، دولت آمریکا همچنان درباره اقدام نظامی علیه انصارالله تردیدهای زیادی دارد.

العالم - آمریکا

رسانه آمریکایی نزدیک به دموکرات‌های حاکم بر کاخ سفید روز شنبه مدعی شد که نگرانی‌های دولت جو بایدن برای عربستان سعودی، یکی از دلایل مهمی است که واشنگتن به مواضع یمن حملات نظامی انجام نمی‌دهد.

«شبه نظامیان حوثی در یمن، یک تهدید ویژه برای ایالات متحده هستند» اما دولت بایدن درباره هدف قرار دادن یمنی‌ها نگرانی‌هایی دارد؛ این خلاصه‌ای از گزارش روزنامه نیویورک تایمز است.

این روزنامه آمریکایی نوشت: «وقتی در فصل پاییز شبه نظامیان مورد حمایت ایران به کرات نظامیان ایالات متحده در سوریه و عراق را هدف قرار دادند، دولت بایدن با زور به این حملات پاسخ داد و مقام‌های دولت بایدن گفتند که این اقدام برای ایجاد بازدارندگی در برابر این گروه‌ها برای تبدیل کردن درگیری رژیم اسرائیل با حماس به یک جنگ گسترده‌تر ضروری است».

نیویورک تایمز با این ادعا که طی تنها یک ماه گذشته ارتش یمن بیش از ۱۰۰ حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ انجام داده نوشت: «ایالات متحده هنوز علیه یکی از گروه‌های مورد حمایت ایران اقدام تلافی جویانه انجام نداده است: حوثی‌های یمن».

رسانه نزدیک به دموکرات‌های حاکم بر کاخ سفید این سوال را مطرح کرد که «چرا ایالات متحده یک رویکرد متفاوتی در قبال حوثی‌ها در پیش گرفته است و به آنها حمله نظامی نکرده است؟»

به نوشته این روزنامه، دولت بایدن درباره هدف قرار دادن مواضع ارتش یمن، «نگرانی‌هایی» دارد و تصمیم دولت بایدن بر آن شده که "هنوز نه" (وقت حمله آمریکا به یمن نیست)».

به ادعای چند منبع دولت بایدن، نگرانی آمریکا درباره از بین رفتن توافق آتش بس بین عربستان سعودی و انصارالله یمن یکی از این دلایل و نگرانی‌ها است؛ آتش بسی که از سال ۲۰۲۲ در حال اجرا است.

به گزارش فارس،‌ به نوشته نیویورک تایمز، نگرانی شدید آمریکا درباره تبدیل شدن جنگ غزه به یک منازعه گسترده‌ از دیگر دلایل است چرا که «هدف قرار دادن حوثی‌ها در یمن می‌تواند به سرعت بین کشتی‌های نیروی دریای آمریکا و این گروه به درگیری متقابل تبدیل شود و ممکن است حتی پای ایران را بیش از پیش وارد درگیری کند».

به گفته یک مقام آمریکایی، «هیچ یک از حملات حوثی‌ها (در دریای سرخ) باعث گرفتن تلفات (کشته یا زخمی) از آمریکا نشده است».

نیویورک تایمز با اشاره به «مختل شدن» تجارت در دریای سرخ و تاثیر احتمالی آن بر بالا رفتن بهای کالاها ، این سوال را مطرح کرد: «دولت بایدن آستینهایش را (برای حمله به یمن) بالا خواهد زد؟»

این روزنامه آمریکایی با استناد به نظر «تحلیلگران نظامی» به این سوال اینطور پاسخ داد: «اگر حملات (یمن) ادامه یابد، بله».

پربیننده ترین خبرها