الحاق موشک های راهبردی و نخستین بالگرد جنگ الکترونیک به ارتش

يکشنبه 3 دی 1402 - 21:03

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دستاوردهای جدید خود رونمایی کرد که مهمترین آنها سامانه موشکی کروز استراتژیک طلائیه، سامانه موشکی کروز «نصیر» و نخستین بالگرد جنگ الکترونیک و شناسایی است.

العالم – ایران

به گزارش العالم،‌ همزمان ارتش جمهوری اسلامی ایران از اضافه شدن تجهیزات جدیدی به منطقه سوم نیروی دریایی خود در سواحل مکران و بندر کنارک در جنوب شرق کشور خبر داد.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: از جمله این تجهیزات می‌توان به سامانه‌های موشکی دوربرد، پهپادها و بالگردهای شناسایی و جنگ الکترونیک اشاره کرد، سامانه‌های بالگردی نیز راه‌اندازی شده‌اند که برای اولین بار به سامانه‌های اطلاعاتی ملحق شده‌اند. علاوه بر آن سامانه موشکی با برد بیش از هزار کیلومتر به این دستاوردها اضافه شدند.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین به تجهیزاتی چون اولین بالگرد مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک، نخستین بالگرد اطلاعاتی، سامانه‌های موشکی زمین به زمین، پهپاد پرسه زن و انهدامی هوشمند سنجر ، سامانه پهپادی چند منظوره و اطلاعاتی مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیکی،یدکش بندرگاهی و لنگرگاهی سیروان، بخشی از سامانه‌هایی است که امروز رونمایی و به ناوگان جنوب و منطقه سوم نیروی دریایی پیامبر اعظم (ص) نیروی دریایی ارتش الحاق شد.

پربیننده ترین خبرها