سفر هیات جنبش جهاد اسلامی به مصر برای مذاکرات آتش‌بس

سفر هیات جنبش جهاد اسلامی به مصر برای مذاکرات آتش‌بس
يکشنبه 3 دی 1402 - 22:15

منابع رسانه‌ای عصر امروز (یکشنبه) از سفر هیات جنبش جهاد اسلامی فلسطین به قاهره در چارچوب مذاکرات برای دستیابی به توافق جدید آتش بس و تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرگزاری رویترز در این باره اعلام کرد که یک هیات از جنبش جهاد اسلامی فلسطین به ریاست زیاد النخاله دبیرکل این جنبش وارد قاهره شد.

النخاله چهارشنبه گفته بود: ما با رویکردی شفاف راهی قاهره خواهیم شد و آن توقف تجاوزها و خروج نیروهای دشمن از غزه و بازسازی آن است.

وی بر اصل "همه در مقابل همه" برای تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی تاکید کرد و اظهار داشت: این بخشی از یک روند سیاسی است که تمامی احزاب سیاسی و ملی فلسطین و در راس آنها جنبش حماس در خصوص آن توافق نظر دارند.

هفته گذشته منابع خبری اعلام کرده بودند که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به مصر رفته و هیاتی از جنبش جهاد اسلامی نیز بزودی عازم این کشور خواهد شد.

پیشتر کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داده بود، مذاکرات مهم و جدی برای آزادی اسرای این رژیم در جریان است؛ اما توافق قریب الوقوع نیست.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

پربیننده ترین خبرها